14 شرکت سرمايه گذاری فرآوری برنج در چابهار 347 شغل ايجاد کرده اند

مدير سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تعداد 14 شرکت سرمايه گذاري فرآوري، بسته بندي و توليد برنج در اين منطقه آزاد 347 شغل ايجاد کرده اند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، شکري بلوچ اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد چابهار براي کمک به رونق کسب وکار خرد و توجه به اشتغال افراد بومي و به ويژه زنان سرپرست خانوار دوخت کيسه هاي برنج را به آنان محول کرده است.
وي افزود:در مجموع 25 مجوز در زمينه فرآوري و بسته بندي برنج در منطقه آزاد چابهار با ظرفيت توليد و عرضه سالانه 500 هزار تن صادر شده است.
وي بيان کرد: از ابتداي تاسيس سازمان منطقه آزاد چابهار سه هزار و 168 شرکت داخلي و خارجي ثبت شده است که توانسته اند 13 هزار و 600 شغل ايجاد کنند.
وي افزود: منطقه آزاد چابهار با هدف ايجاد و تثبيت فضاي اطمينان بخش براي فعالان اقتصادي و تلاش در زمينه ايجاد امکانات و تسهيلات و اجراي قوانين سرمايه گذاري در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي براي واحدهاي مختلف توليدي شروع بکار کرده است.
مدير سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد چابهار با بيان اينکه سالانه بيش از 2 ميليون تن برنج هندي وارد کشور مي شود، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار با برنامه ‌ريزي ‌هاي لازم، جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي در زمينه واردات برنج قهوه اي از پاکستان و فرآوري مي تواند نقش مهمي براي تامين برنج کشور ايفا کند.
بلوچ گفت: راه ‌اندازي شهرک برنج در منطقه آزاد چابهار صرفه‌ جويي ارزي و اشتغال ‌زايي را در پي خواهد داشت ومنجر به کاهش قيمت تمام‌ شده برنج خواهد شد و حتي توان صادرات مجدد برنج پس از فرآوري به کشور پاکستان را خواهيم داشت.
وي ادامه داد: چابهار با راه اندازي صنايع بسته بندي برنج در حال تبديل شدن به قطب توليد و توزيع برنج در کشور است.
وي تصريح کرد: شرکت هاي سرمايه گذاري شامل 2 هزار و 814 شرکت داخلي و 354 شرکت خارجي توانسته اند از سال 1381 تاکنون 160 تريليون ريال سرمايه گذاري اظهاري داخلي انجام دهند که هم اينک 11 تريليون ريال آن محقق شده است.
وي بيان کرد: همچنين در بخش ثبت 354 شرکت خارجي 770 ميليون دلار سرمايه گذاري اظهاري خارجي از سال 1382 تاکنون در سطح منطقه آزاد چابهار انجام شده که هم اينک 53 ميليون دلار آن محقق شده است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو