نهمین نشست شورای راهبردی محیط زیست مناطق آزاد در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

نهمین نشست شورای راهبردی محیط زیست و توسعه پایدار مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش فرینا، نهمین نشست شورای راهبردی محیط زیست و توسعه پایدار مناطق آزاد کشور با محوریت "رویکرد اقتصاد سبز در مناطق آزاد کشور" با حضور دبیر شورای راهبری محیط زیست مناطق و مدیران محیط زیست سازمان های مناطق آزاد و متخصصان و صاحب نظران محیط زیست کشور به میزبانی این منطقه برگزار شد.
مجید فاتحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست فعالیت های مبتنی بر اقتصاد سبز در منطقه آزاد انزلی را تشریح و تأکید نمود که توانمند سازی فکری و ارتقاء معیشت جوامع محلی از اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی است که به صورت ویژه در این معاونت پیگیری و برنامه ریزی می شود.
در ادامه این نشست دکتر باقرزاده کریمی دبیر شورای محیط زیست مناطق آزاد کشور ضمن تشریح تغییر الگوی زندگی و الگوی مصرف در دهه های اخیر ، به شکل گیری و توسعه نادرست این الگو در دنیا و کاهش منابع کره زمین اشاره کرد و با بیان اینکه رویکرد، اقتصاد سبز را گامی موئثرجهت تحول در اقتصاد محیط زیست دانست و افزود: با توسعه اقتصاد سبز خطرات محیط زیستی کاهش یافته و موجب افزایش رفاه در جامعه خواهد شد.
در ادامه مرتضایی عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست، اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از محیط زیست در این منطقه را شامل احداث کارگاه ورمی کمپوست، اجرای پروژه های سیستم های تصفیه خانه های خانگی و آموزش حفظ محیط زیست اعلام کرد.
بنابراین گزارش تحول در محیط زیست یکی از مباحث مهم مطرح شده این نشست بوده و در ادامه مدیر دفتر اکوسیستم های تالابی حفاظت از محیط زیست کشور با ارائه مطلبی پیرامون طرح اقتصاد سبز این طرح را یکی از ارکان تحول در محیط زیست مناطق آزاد کشور معرفی و به تبیین این موضوع پرداخت .
سخنرانی دکتر تاج بخش رئیس انجمن علمی سیستم های سطوح آبگیر باران با موضوع استحصال آب باران، ضرورت اقتصاد سبز از دیگر برنامه های این نشست بود و علاوه براین راهکارهای دستیابی به اقتصاد سبز نیز در این نشست دو روزه در قالب سخنرانی جمعی به عنوان ابزار های گذار به اقتصاد سبز در مناطق آزاد توسط دکتر پوراصغر رئیس گروه ارزیابی آمایش محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان این نشست نیز توجه به اقتصاد سبز و برنامه ریزی در جهت اجرای برنامه ها و پروژه های مبتنی بر آن به عنوان مهمترین ابزار تحول در محیط زیست و توسعه  پایدار مورد تاکید اعضا قرار گرفت.
شرکت کنندگان در این نشست از طرح های زیست محیطی اجرا شده در منطقه آزاد انزلی و همچنین پروژه های ورمی کمپوست، محصولات ارگانیک کشاورزی، سیستم های تصفیه خانگی و زیرساخت های گردشگری و جاذبه های طبیعی منطقه بازدید کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :