مناطق آزاد چابهار و بیشکک تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد چابهار و منطقه آزاد بیشکک قرقیزستان با موضوع ترانزیت، حمل و نقل، لجستیک و گردشگری در تهران امضا شد.

به گزارش فرینا، این تفاهم نامه در جریان دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران به امضای «عبدالرحیم کردی» و «اسماعیل وویچ» رسید.
منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقصادی کشور، بیش از دو دهه در مجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است.
در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم، منطقه آزاد چابهار زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را در حد قابل قبولی فراهم کرده است.
این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقشی موثر داشته بلکه در استان سیستان و بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.
دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران نیز، دیروز (یکشنبه) با هدف پیگیری سیاست‌ها و اهداف کلان کشور در توسعه سواحل مکران، معرفی ظرفیت های منطقه و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد آغاز بکار کرد و امروز به کار خود پایان می دهد.
در طرح جامع سواحل مکران، صادرات 2 میلیون بشکه نفت و ذخیره 30 تا 40 میلیون بشکه در مخازن نفتی در منطقه پیش بینی شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز طرح جامعی برای شهرک صنعتی این منطقه تهیه کرده است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو