آمادگی فرودگاه پیام برای انجام پروازهای مسافربری

سردار عباسعلی محمدیان فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز در شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام حضور پیدا کرد و از ظرفیت های این منطقه بازدید کرد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در این بازدید گفت: مجموعه پیام در سال های 69 بر اساس ایده حمل کالا بین شرق و غرب شکل گرفته است .

زرندی افزود: در دوره های قبل زیرساخت ها را پایه ریزی کردند تا زمان حال که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ماموریت ایجاد شهرک های دانش بنیان را برای این مجموعه تعریف نمود و قرار شد این شرکت ها در پیام فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت:  برای فعالیت شرکت های دانش بنیان محدوده 18 هکتاری در فاز سوم در اختیار آنها قرار دادیم که خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفته است.

از سوی دیگر در بخش بین المللی نیز با مشارکت مشاوران سنگاپوری در حال راه اندازی شهرک ICT هستیم که امیدوارم با شرایط موجود بتوانیم شرکت های بین المللی را جذب کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: مسافربری شدن فرودگاه پیام در سال های گذشته  دغدغه مردم و مسوولان استان بود و با اتفاقاتی که در حوزه کارگو افتاد؛ این پروازها در پیام به صفر و یک پرواز رسید و چون خواسته مسافربری، یک خواسته استانی بود پیرو جلسات متعدد در مرداد ماه 96 وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات مجوز فرودگاه مسافربری را صادر کردند.

زرندی گفت: به محض صدور مجوز آنچه که وظایف ما بود پیگیری نمودیم و 80 درصد از آنچه که بر عهده ما بود به نتیجه رسیده است.

وی افزود: در جلسات مختلفی که بین مسوولان استان و وزارتخانه برگزار گردید قرار شد تا مسوولان استان مسیر دسترسی به فرودگاه از طریق امتداد بزرگراه آیت الله هاشمی را آماده سازی کنند، علاوه بر این وضعیت دفن زباله در حلقه دره که یک معضل ملی است با اراده مسوولان استان متوقف شود که اگر این اهداف محقق گردد پیام آماده کار است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام ادامه داد: دیوار کشی و راه های دسترسی به فرودگاه و ساخت رمپ ها از دیگر تعهدات استانی است که باید انجام شود تا حالت مسافربری فرودگاه به فعلیت رسد.

 زرندی زیرساخت های فعلی که در مجموعه فرودگاه آماده ارائه خدمات برای پروازهای مسافربری است را سرمایه قابل توجه دانست و افزود: اگر می خواستیم تاسیساتی مثل این را بسازیم به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم و اکنون که زیرساخت ها آماده است بقیه مسوولان کمک کنند تا پروژه مسافربری شدن فرودگاه به نتیجه برسد که تحقق این هدف برکات زیادی برای استان دارد.

وی گفت: اگر شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام  خواسته باشد به اهداف تعیین شده دست پیدا کند باید حدود 6 میلیارد دلار سرمایه جذب کند و مجموعه استان باید برای رسیدن به این هدف فعال شوند.

 

**شکوفایی اقتصادی در سایه امنیت شکل می گیرد

در این نشست فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در این جلسه فرصتی پیش آمد تا با مجموعه پیام از نزدیک آشنا شده و پیرامون موضوعات  مشترک رایزنی و تبادل نظر شود.

سردار عباسعلی محمدیان افزود: تغییر کاربری که قرار است انجام شود و فرودگاه خدمات مسافربری ارائه دهد به واسطه وظایف نیروی انتظامی در این موضوع سنگین تر می شود و امروز فرصتی دست داد تا در این خصوص تبادل نظر شود.

 

سردار محمدیان گفت: موضوعاتی که در این جلسه مورد گفتگو قرار گرفت در صورت به ثمر نشستن موجب رفاه حال ساکنان استان و شهرهای همجوار خواهد بود و بر اساس وظایفی که قانون برای ما تعریف کرده برای کمک به مجموعه پیام اعلام آمادگی می کنیم.

وی افزود: تامین امنیت مهمترین وظیفه نیروی انتظامی است و حفظ امنیت مناطق صنعتی اهمیت مضاعف دارد.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به حساسیت مسوولان کشوری بر حفظ امنیت در مناطق مختلف کشور گفت: در دیداری که قبل از حضور در استان البرز با وزیر کشور داشتم اشاره شد حفظ امنیت در استان البرز می تواند موجب جذب سرمایه بیشتر و شکوفایی اقتصادی استان شود و اعتقاد دارم سرمایه گذارانی که ایجاد اشتغال  می کنند بزرگترین عبادت را انجام می دهند.

سردار محمدیان افزود: حضوری که امروز در پیام داشتم آشنایی بیشتری با این مجموعه ایجاد نمود و اگر اطلاع رسانی بیشتر شود قطعا شاهد استقبال بیشتری از سرمایه گذاران و کارآفرینان خواهیم بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو