جزیره کیش نمایشگاه غلبه کیفیت بر کمیّت است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از مدیریت یکپارچه، بیمارستان استاندارد و خدمات با کیفیت به عنوان ظرفیت کیش برای تاسیس مرکز سرطان یاد کرد.

به گزارش فرینا، نخستین سمپوزیوم بین المللی سرطان با حضور دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمودی و دکتر ایمانی مشاوران وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش، پروفسور جوان استاد دانشگاه وین و دبیر علمی همایش، جمعی از معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر خلخالی رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره و اساتید داخلی و خارجی در حوزه سرطان با هدف ایجاد مرکز درمان سرطان (KCC) در جزیره کیش برگزار شد.
در این سمپوزیوم دکتر انصاری لاری با اشاره به اینکه جزیره کیش نمایشگاهی زیبا از غلبه کیفیت بر کمیت است اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های جزیره کیش از نظرسهولت تردد، امکانات طبیعی و زیرساختی و بهره گیری از حضور افراد توانمند و متخصص برای ایجاد مرکز سرطان آمادگی داریم.
وی ضمن تقدیر از پزشکان و متخصصان حاضر در این سمپوزیوم و پیگیریهای مسئولان وکارکنان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برای ایجاد زمینه و مقدمات لازم در تاسیس مرکز سرطان گفت: در این نشست سخن از یک بیماری است که شنیدن نام آن همراه با نگرانی و اضطراب برای جامعه، فرد و خانواده وی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت:در طول سالیان گذشته پیشرفت های بسیاری در زمینه پیشگیری و درمان سرطان اتفاق افتاده اما هنوز بیماری سرطان سالیانه جان بیش از 8 میلیون انسان را می گیرد و پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2030 به 12 میلیون نفر در سال افزایش یابد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه جمعیت کشور ما در حال افزایش سن و رسیدن به پیری است تاکید کرد: اگر به درستی به درمان و پیشگیری از سرطان نپردازیم به عنوان یک هشدار و خطر جدی برای جامعه محسوب می شود.
وی افزود: کیش به سهم خود با وجود مدیریت یکپارچه، نیاز نداشتن به روادید برای اتباع خارجی، آب و هوای پاک، زیر ساخت های لازم در زمینه های مختلف، برخورداری از فرهنگ ممتاز که در زندگی مردم اعم از رانندگی و ترافیک جزیره تا بازیافت و تفکیک زباله و همه رویدادهای روزانه زندگی شهری که می تواند یک فرهنگ عمومی را بسازد این آمادگی و ظرفیت را دارد که در زمینه پیشگیری، درمان و به خصوص مراقبت های پس از درمان قدم های موثری بردارد.
دکتر انصاری لاری ادامه داد: البته همه این رویدادها به مدد همیاری، همفکری و اتکا به دانش و تخصص اساتید این حوزه شکل می گیرد که در این نشست میزبان جمعی متخصص و توانمند در این زمینه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه این نشست پیش درآمد و مقدمه تاسیس یک مرکز سرطان در کیش است افزود: وجود یک بیمارستان خوب، زیبا با امکانات در حد استاندارد و خدمات با کیفیت در این منطقه آزاد بیانگر این است که جزیره کیش یک نمایشگاه زیبا با غلبه کیفیت بر کمیت است.
مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش با اشاره به اینکه کیش منطقه ای کوچک است اما مسائل آن در حوزه کسب و کار، اقتصاد خرد و کلان، حوزه فرهنگی و اجتماعی و بخش سلامت دارای کیفیت است گفت: انتظار ما این است که بتوانیم در حوزه سخت افزار و تدارک ابزارهای لازم مالی به مدد اساتید، نخبگان و پزشکان حاذق، مرکز مجهز سرطان را در کیش پایه گذاری کرده و به پیشگیری و درمان سرطان کمک کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد: این نشست با توجه به حضور اساتید و متخصصان این حوزه بتواند رهنمودها و راهکارهای موثر و راهگشایی در حوزه اجرا فراهم کند و به زودی شاهد اولین عمل جراحی سرطان با بهترین ابزارها، مدرن ترین روشها و بهره گیری از برترین و حاذق ترین جراحان این حوزه در جزیره کیش باشیم.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو