420 منطقه دیدنی چابهار چشم انتظار گردشگران داخلی و خارجی است

420 منطقه تفریحی، طبیعی، تاریخی و گردشگری سواحل مَکُّران در محدوده چابهار و کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان به عنوان تنها بنادر اقیانوسی ایران و یکی از 10 نقطه مهم راهبردی جهان آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، وجود آب و هوای مطلوب، سواحل و چشم ‌اندازهای زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن و دهها جاذبه دیگر؛ چابهار را به مقصدی شایسته و مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.
چابهار بهشت گمشده ای است که زیبایی های طبیعی آن کمتر میان ایرانیان شناخته شده و این منطقه جزو بی نظیرترین مناطق گردشگری در ایران و جهان محسوب می شود.
گردشگران با سفر به این بندر زیبا و کم نظیر می توانند از افزون بر420 اثر طبیعی، تاریخی و گردشگری دیدن و لذت ببرند.
خلیج چابهار بزرگترین خلیج جنوب شرق و از زیباترین خلیج های طبیعی کشور است که ماحصل آمیزش دریا، زمین و آفتاب بوده و طی هزاران سال به طور طبیعی و در گوشه ای از دریای عمان ایجاد شده است.
منطقه چابهار خلیج های طبیعی متعددی دارد که محوریت آن با خلیج چابهار است.
این خلیج طبیعی که چشم اندازی بسیار طبیعی دارد، خود میزبان ده ها لنج و قایق های صیادی است.
منطقه آزاد چابهار در شرق این خلیج زیبا قرار دارد واسکله های تجاری و صیادی فراوان، رودخانه های سرباز، باهوکلات، کاجو، بی چند، نیکشهر، بنت و راپچ، سفره های آبی دشتیاری، نسفران، کهیر، سورک، سادیچ، باغات خرما، موز، انبه، نارگیل و پاپایا، پدیده موج فشان، جنگل حرا، ساحل صخره ای، کوههای مریخی، درخت انجیر معابد، تمساح پوزه کوتاه (گاندو)، گل فِشان، ساحل ماسه ای، صخره ای و شنی، زیستگاه لاک پشت دریایی، پرندگان مهاجر، دلفین های زیبا، فرش خزه ها، لیپار و دشتار و بسیاری جاذبه های طبیعی گوشه ای از زیبایی های طبیعی مقصد مهم گردشگری چابهار و کنارک محسوب می شوند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان به‌ عنوان یکی از بهترین نقاط ایران از ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است.
عبدالحمید بلوچزاده افزود: قلعه تیس (پرتغالی ها)، آرامگاه سید غلامرسول، ساختمان قدیم فرمانداری (موزه محلی)، حسینیه آل رسول، ساختمان های قدیمی گمرک و پست و روستای تیس از جمله آثار تاریخی شهرستان چابهار به شمار می روند.
وی ادامه داد: ساحل ماسه ای، کوه های مینیاتوری، اسکله ها، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، صخره های مرجانی و غارهای بان مسیتی تیس از جمله آثار طبیعی چابهار است.
وی گفت: چابهار نزدیکترین بندر به آبراه‌ های بین ‌المللی و از نقاط مهم راهبردی برای گردشگران محسوب می شود که هر ساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی و هیات های متعدد تجاری، اقتصادی و سیاسی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هماهنگی ها و تمهیدات لازم برای رفاه حال و استقبال از مسافران نوروزی با برگزاری نشست های متعدد در این منطقه اندیشیده شده است.
عبدالرحیم کردی افزود: تمام آثار تاریخی و باستانی، مناطق تفریحی و گردشگری، هتل ها و رستوران های شهرستان چابهار برای استفاده مهمانان نوروزی آماده شده است.
وی ادامه داد: در ایام نوروز به منظور استقبال از مهمانان نوروزی بسته گردشگری، برنامه ریزی برای برگزاری تورهای گردشگری، ایجاد نمایشگاه صنایع دستی، بازی های بومی و محلی، جشنواره غذاهای سنتی، برگزاری نمایشگاه و جشنواره های مختلف فرهنگی، ورزشی وهنری همراه با موسیقی محلی و اهداء جوایز و جشنواره های موسیقی و دهها برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برنامه ریزی شده است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو