جشنواره تئاتر خیابانی ارس همزمان با روز جهانی تئاتر افتتاح می شود

دبیر پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس از افتتاح این جشنواره در روز ۷ فروردین ۹۷ همزمان با روز جهانی تئاتر خبر داد.

 به گزارش فرینا، ابراهیم نصیری، با اعلام این خبر گفت: امسال ویژه برنامه های روز جهانی تئاتر آذربایجان شرقی در منطقه آزاد ارس برگزار می شود و پیشکسوتان تئاتر استان به همراه مسئولین استانی و مسئولین هنری از تهران سایر نقاط کشور در این مراسم حاضر خواهند بود.
وی افزود: افتتاحیه رسمی پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس با حضور رئیس دفتر تئاتر خیابانی کشور برگزار می شود و ویژه برنامه های چون قرائت پیام استاد مشایخی به مناسبت روز جهانی تئاتر، بریده شدن کیک روز جهانی تئاتر، اجرای موسیقی و اجرای چند مورد تئاتر خیابانی برای افتتاحیه در نظر گرفته شده است.
نصیری تاکید کرد: بالغ بر ۱۵۰ هنرمند تئاتر از گروه هایی که آثارشان پذیرفته شده است نیز از ۷ فروردین در منطقه آزاد ارس حضور خواهند داشت تا اجراهای خود را در این منطقه آغاز کنند.
وی ادامه داد: گروه های تئاتری از مناطق آزاد کیش، قشم، اروند و ارس در این دوره از مسابقات حاضر هستند و گروه هایی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل نیز به بخش نهایی این دوره از جشنواره راه یافته اند.
دبیر پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، خاطرنشان کرد: در طول ۳ روز برگزاری جشنواره حدود ۵۰ اجرای تئاتر خیابانی در سطح منطقه آزاد ارس و با حضور گردشگران برگزار می شود و این نمایش ها به طور همزمان داوری می شوند.
نصیری در ادامه گفت: امسال مراسم اختتامیه و اعلام نتایج روز جمعه ۱۰ فروردین برگزار می شود تا تمام گروه های هنری حاضر بتوانند در مراسم اختتامیه حضور داشته باشند.
وی در پایان گفت: دکتر سامان خلیلیان، استاد نادر برهانی مرند و استاد ایوب آقاخانی داروی پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس را بر عهده خواهند داشت.

گفتنی است، افتتاحیه پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس  روز سه شنبه ۷ فروردین ۹۷ همزمان با روز جهانی تئاتر در پارک کوهستان آغاز می شود.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو