توسعه شهر فرودگاهی بزرگترین طرح اجرایی در قشم

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم از توسعه شهر فرودگاهی و شهر بندری در جزیره قشم به عنوان بزرگترین طرح اجرایی در این منطقه آزاد، نام برد.

به گزارش فرینا، مجتبی شمس نژاد در نشست زنده تلویزیونی با شبکه استانی خلیج فارس با اشاره به راه اندازی شرکتی به نام شرکت توسعه بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم، گفت: شرکت توسعه بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم بنا به ابلاغ هیئت وزیران آغاز به کار کرده و توسعه شهر فرودگاهی و شهر بندری را در دستور کار دارد.
مجتبی شمس نژاد، ادامه داد: طرح توسعه شهر فرودگاهی و شهر بندری به عنوان یک طرح ملی در منطقه آزاد قشم و با دستور مستقیم مدیرعامل سازمان از مهم ترین پروژه های سال جاریست.
مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم بیان کرد: در حال حاضر با حضور سرمایه گذران داخلی و خارجی و برنامه ریزی هایی که با مشاوران در حال انجام است، آماده ایم تا سنگ بنای توسعه پایدار را در این حوزه با این طرح عظیم به انجام برسانیم.
وی در ادامه گفت: امیدواریم با همکاری همه بخش ها در استان و کشور این طرح به اجرا درآمده و بتوانیم در جزیره قشم پذیرای همه گردشگران در سطح ملی و بین المللی باشیم.
مجتبی شمس نژاد از افتتاح سالن ترانزیت مسافری فرودگاه بین المللی قشم به دست ریاست محترم جمهور در اسفند ماه 96 خبر داد.
در ادامه این نشست زنده تلویزیونی، مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم با اشاره به افتتاح سالن جدید ترانزیت مسافری فرودگاه بین المللی قشم به عنوان نخستین ترمینال فرودگاهی کشور، گفت: با توجه به استقبال گردشگران از جزیره قشم در سال های گذشته، افزایش فضای فرودگاه با دستور موکد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دستور کار قرار گرفت و این پروژه عظیم عمرانی در مدت کوتاه 9 ماه با یک اقدام جهادی به پایان رسید.
 وی ادامه داد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان هرمزگان در تاریخ 17 اسفند 96  این سالن با مساحت سه هزار و 334 مترمربع در کنار چهار هزار و 700 مترمربع محوطه سازی افتتاح گردید.
به گفته مجتبی شمس نژاد سالن جدید ترانزیت مسافری فرودگاه بین المللی قشم، مجهز به ۹ کانتر پذیرش بوده و گنجایش پذیرش ۵ پرواز هم زمان را داراست و توانسته در ایام تعطیلات عید امسال رضایتمندی مسافران نوروزی را جلب کند.
شمس نژاد با اشاره به طرح استقبال از گردشگران نوروزی با اجرای آیین های سنتی و موسیقی محلی در مبادی ورودی جزیره قشم، عنوان کرد: در سه سال گذشته برنامه ای جهت استقبال از گردشگران نوروزی در تمامی مبادی ورود به جزیره قشم در حال اجراست که و امسال با شور و حرارت بیشتر ومنسجم تر از هر سال دیگر به انجام می رسد و با توجه به اشتیاق مسافران، بنا داریم این فضای شاد و مفرح را در مبادی خروجی نیزبه اجرا درآوریم.
به گفته مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم، در دهمین روز از فروردین ماه 97، آمار ورود خودرو به جزیره قشم از مرز120 هزار دستگاه گذشت که نسبت به آمار  سال ،96 رکورد جدیدی در پذیرش گردشگر توسط این جزیره زیبا به ثبت رسیده است.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشترین حجم ورود به این جزیره زیبا از طریق بنادر به انجام می رسد در نظر داریم در سال 97 با ساخت یک سالن مجهز در بندر شهید ذاکری توسعه بیشتری در زمینه ارائه خدمات بندری به انجام برسانیم.​

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو