جشنواره تئاتر خیابانی ارس هر ساله اولین رویداد تئاتری کشور است

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، گفت: جشنواره تئاتر خیابانی ارس هر ساله اولین رویداد تئاتری کشور است و این موضوع بر اهمیت جشنواره افزوده است.

به گزارش فرینا، شهرام کرمی عنوان کرد: عید نوروز به عنوان پشتوانه فرهنگی کشور است و مصادف شدن زمان برگزاری جشنواره با عید نوروز بر غنای تئاتر خیابانی ارس افزوده است.
وی افزود: روز 7 فروردین به عنوان روز جهانی تئاتر نیز با ایام عید نوروز ایرانی تقارن دارد و این تقارن با جشنواره تئاتر خیابانی ارس نیز اقدام مبارکی محسوب می شود.
کرمی اظهار کرد: تئاتر برای خدمت به بشریت و آگاه سازی مردم بهترین هنر است. تئاتر به اندازه ای متنوع است که به تناسب زندگی مردم توانسته است شیوه ارائه خود را تغییر می دهد.
وی در ادامه گفت: 5 دوره برگزاری، فرصتی برای آزمون است و باید از دوره بعد برای تثبیت کامل این جشنواره فکر کرد تا بتواند به عنوان یک رویداد برجسته در کشور شناسانده شود.
کرمی در پایان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تلاش خواهد کرد تا این جشنواره به صورت ملی و بین المللی برگزار شود.
گفتنی است، در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، شهرام کرمی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرهنگی استان آذربایجان شرقی حضور داشتند. در این مراسم از نفرات برتر بخش های مختلف جشنواره تقدیر به عمل آمد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو