ترابری بیش از سه میلیون مسافر در طرح نوروزی 97 قشم

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم از ترابری بیش از سه میلیون مسافر در طرح نوروزی سال 97 توسط شناورهای بنادر دریایی جزیره قشم، خبر داد.

به گزارش فرینا، در آخرین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم که به بررسی عملکرد کمیته های دهگانه پرداخته شد، علی اشتری با اشاره به اتمام طرح نوروزی 97  بدون هیچ حادثه و سانحه جدی، گفت: همدلی حاکم بر فضای کمیته ها و همراهی اعضا و پرسنل کمیته حمل و نقل در پیشبرد کار و اتمام طرح نوروزی بی هیچ حادثه جدی، جای تقدیر و قدردانی دارد.
کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با یک هزار و 500 نیرو در کلیه بنادر جزیره قشم، در  این ایام  از ورود گردشگران نوروزی استقبال کردند.
علی اشتری با ارائه گزارش عملکرد این کمیته از ترابری بیش از سه میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل دریایی خبر داد و افزود: در طول ایام طرح نوروزی 11 بندر و اسکله فعال در قشم داشتیم و به واسطه ارائه بهتر خدمات، در کنار افزایش تعداد شناور و قایق ها، ساعات کاری و تعداد پرسنل را نیز افزایش دادیم. بندر پهل-لافت هم به صورت شبانه روزی با افزایش تعداد لندینگ کرافت از 25 فروند به 35 فروند مجموعا ظرفیت جابه جایی یک هزار و 500 خودرو را دارا بود، افزایش ساعت کاری بندر شهید ذاکری تا 24 بامداد و افزودن سه فروند شناور به ناوگان مسافری این بندر و رساندن آن به 41 فروند با ظرفیت یک هزار و 300 صندلی و استاندارد سازی قایق های تفریحی در اسکله های گردشگری بخشی از فعالیت های کمیته حمل و نقل دریایی است.
در ادامه این گزارش وی از ایجاد مسیر گردشگری بین سه جزیره قشم، لارک و هرمز، تعیین مسیرهای گردشگری در قشم، هنگام و جنگل های حرا به صورت مجزا، به آب اندازی سه فروند بویه جهت جداسازی و ایمن سازی مسیر تردد شناورهای گردشگری در اسکله کندالو-شیب دراز و هنگام به عنوان بخش دیگری از خدمات این کمیته نام برد.
478 مورد بازرسی فنی و ایمنی شناورهای تفریحی، استقرار 12 تیم همیار ناجی در تمامی اسکله ها و بنادر فعال، افزایش لاین های ورودی بندر پهل-لافت، را ه اندازی سامانه فروش غیرحضوری بلیط و استقرار 12 دستگاه صدور بلیط به صورت الکترونیکی در بندر شهید ذاکری قشم نیز بخشی دیگر از گزارش های اشتری بود.
رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بیان کرد: از تاریخ 25 اسفند ماه 96 تا 15 فروردین ماه 97 تردد 82 هزار و 565 شناورد به ثبت رسیده است و طبق اطلاعات موجود در این زمان  سه میلیون و 303 هزار و 486 مسافر در قشم ترابری  شده اند.
وی آمار مسافران ورودی از بندر شهید ذاکری را 129 هزار و 18 تن، مسافران ورودی از بندر پهل-لافت را با شناور لندینگ کرافت با خودرو شخصی و به صورت آزاد 548 هزار و 322 مسافر و مسافران ورودی از این بندر با قایق را نه هزار و 984 تن اعلام کرد.

برچسب ها : جزیره قشم قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو