افزایش 8 درصدی تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از افزایش 8 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا و رونق چشمگیر ترانزیت، صادرات و ترانشیپ در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا؛ الله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی دوازده‌ماهه سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» گفت: طی سال 96، درمجموع 87 میلیون و 37 هزار و 60 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که در هم سنجی با سال پیش از آن 8 درصد رشد داشته است.
عفیفی پور افزود: از مجموع عملیات انجام‌شده در این بندر، 59 میلیون و 985 هزار و 480 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی با رشد 11 درصدی و 27 میلیون و 51 هزار و 580 تن اختصاص به فرآورده‌های نفتی با افزایش 3 درصدی دارد.
وی همچنین در ادامه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران را 39 میلیون و 399 هزار و 364 تن با رشد 8 درصدی عنوان کرد و گفت: در همین مدت، همچنین بیش از نُه میلیون و 585 تن کالای غیرنفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که رقم آن نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

افزایش 22 درصدی ترانزیت غیرنفتی
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندر شهید رجایی طی دوازده‌ماهه سال گذشته را 5 میلیون و 290 هزار و 692 تن اعلام کرد و افزود: این رقم در هم سنجی با سال گذشته رشد 22 درصدی داشته است.

رشد 53 درصدی ترانشیپ غیرنفتی
عفیفی پور از کابوتاژ بیش از 51 هزار تن ازاین‌گونه کالاها طی مدت یادشده سخن به میان آورد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، سه میلیون و 407 هزار و 833 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر با ثبت افزایش 53 درصدی ترانشیپ شد.

رونق تجارت دریایی فرآورده‌های نفتی
وی در بخش دیگری از سخنان خود از رشد مثبت یک‌درصدی صادرات فرآورده‌های نفتی از طریق این بندر خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته، هشت میلیون و 120 هزار و 160 تن از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طی این مدت، واردات دو میلیون و 741 هزار و 642 تن فرآورده‌های نفتی، ترانزیت 43 هزار و 135 تن و کابوتاژ 16 میلیون و 146 هزار تن با رشد 7 درصدی به ثبت رسید.

عملیات کانتینری
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از تخلیه و بارگیری دو میلیون و 605 هزار و 435 TEU کانتینر با افزایش 14 درصدی در بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندرکانتیتری کشور طی دوازده‌ماهه سال گذشته، خبر داد.
عفیفی پور با اعلام این مطلب که بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران طی سال گذشته میزبان 3 هزار و 986 فروند شناور با تناژهای مختلف بوده است که از این میزان شناور ورودی به بندر شهید رجایی، بیش از 3 هزار و 356 فروند بالای هزار تن وزن داشته‌اند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.