بزودی؛ آغاز فرآیند اجرای خط دریایی چابهار ـ کراچی

وزیر امور دریانوردی پاکستان با تاکید بر اراده این کشور برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران، گفت: خط دریایی چابهار - کراچی بزودی اجرایی می‌شود.

به گزارش فرینا، میرحاصل خان بزنجو پس از دیدار با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در نشست مطبوعاتی، افزود: ما معتقدیم ایران و پاکستان دو کشور برادرهستند. ایران همیشه در همه لحظات وضعیت دشوار از ارائه کمک و همکاری به کمک پاکستان دریغ نکرده است.

وی با تاکید بر گسترش همکاری ها از جمله افزایش تجارت میان ایران و پاکستان گفت: وزیر راه ایران به دعوت ما به پاکستان سفر کرد و معتقدیم این سفر نقطه عطفی در روابط دو کشور است.

وزیر امور دریانوردی پاکستان با اشاره به دیدارهای وزیر راه کشورمان با مقامات ارشد پاکستانی، افزود: در این نشست درباره چند پیشنهاد به بحث و بررسی پرداختیم که یکی از آن افتتاح خطوط دریایی مسافربری میان بنادر چابهار و کراچی است. ما فرآیند آن طرح را آغاز کرده ایم درحالی که طرف ایرانی نیز فرآیند مرتبط با خود را تکمیل کرده است.پاکستان نیز به زودی فرآیند مرتبط با خط دریایی چابهار-کراچی را تکمیل خواهد کرد.

 میرحاصل خان بزنجو گفت: درباره طرح های مربوط به راه آهن و دیگر پیشنهادات با برادران ایرانی خود رایزنی خواهیم کرد و حضور هیات عالی رتبه همراه وزیر راه ایران، پیام حسن نیتی است که باعث تقویت روابط و مبادلات تجاری میان دو کشور خواهد شد.

وزیر امور دریانوردی پاکستان افزود: طرح مشترک اقتصادی پاکستان ـ چین نیز در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لذا ما خواستار مشارکت پاکستان، ایران و چین درطرح پیشنهاد احداث خط ریلی میان چابهار و گوادر هستیم.

 عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی روز (پنج شنبه 23 فروردین ماه) در راس یک هیات عالیرتبه برای انجام سفر ۳ روزه به پاکستان وارد "اسلام آباد" پایتخت این کشور شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.