لزوم ایجاد پنجره واحد خدماتی در مناطق آزاد کشور

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت:450 هزار نفر در مناطق ازاد مشغول کارند.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو که در سالن آمفی تئاتر سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، افزود: نسبت واردات و صادرات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم اکنون نسبت خوبی است و صادرات مجموع هفت منطقه آزاد و مناطق ویژه اقتصادی بین 18 تا 19 میلیارد دلار است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: مناطق آزاد و منطقه آزاد تجاری_صنعتی ماکو در حد مناسبی آماده شده اند و امروز در حوزه زیرساخت ها به رشد و تکامل نسبی رسیده اند.
بانک ادامه داد: بسترها برای کسب و کار اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این مناطق فراهم شده است و این اقدامات تنها در جهت تقویت اقتصاد جامعه است.
وی در تشریح پروژه ها و اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد ماکو، احداث فرودگاه و جاده را از مهم‌ترین پروژه های در دست اجرا دانست و گفت: سرمایه گذار و سرمایه ای که بر مبنای قانون ایجاد شده محترم است و مناطق آزاد آمادگی پذیرش سرمایه گذاران در تمامی بخش ها را دارد و این امر تنها با تامین زیرساختها در مناطق آزاد تحقق یافته است.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: مردم و مسئولین با همکاری باید ظرفیت ها و بسترها را برای حضور سرمایه گذاران در کشور و مناطق آزاد فراهم کنند و تلاشی مضاعف در جهت حل مشکلات و موانع پیش روی آنها داشته باشند.
وی بابیان اینکه مناطق آزاد نیازمند سرمایه گذاری داخلی و به ویژه خارجی است و وجود سرمایه گذار امین یک ارزش است ادامه داد: مقررات مناطق آزاد قوانین کاملی است ولی برخی آیین نامه ها و دستورالعمل ها مانع فعالیت مناطق آزاد می شود که لزوم توجه جدی نمایندگان مجلس است.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه سخنان خود بر اهمیت اجرای شعار سال 97 مبنی بر حمایت از کالای ایرانی در مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: مناطق آزاد به سکوی پرش صادرات کالاهای تولید شده در منطقه تبدیل می شوند.
بانک در ادامه گفت: برای اینکه تولید داخلی و ملی ما بتوانند با همتای خارجی خود رقابت کنند باید از نظر کیفیت و قیمت تمام شده کالا، قابل رقابت باشد تا زمینه را برای صادرات به بازارهای خارجی فراهم سازد.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه باید در جهت اهداف کلان و توسعه کشور در مناطق آزاد گام‌های اساسی برداشته شود، افزود: ایجاد پنجره واحد خدمات یکی از مهم ترین کارهایی است که در سال 97 در مناطق آزاد دنبال می شود که به روند ورود سرمایه گذار کمک خواهد کرد.
وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حسین فروزان، تاکید کرد: خدمات بسیاری در منطقه آزاد ماکو انجام شده است که نقش مدیریتی آقای فروزان در این منطقه بی بدیل و فراموش نشدنی است.
به گزارش ایسنا،دراین مراسم از تلاش های حسین فروزان تقدیر شد و سلیمانی به عنوان مدیرعامل جدید منطقه آزاد ماکو معرفی شد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو