اجرای برنامه جامع توسعه گردشگری در مناطق آزاد

مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: برنامه جامع توسعه گردشگری در مناطق آزاد کشور در حال اجراست.

به گزارش فرینا، علیرضا رحیمی در نشست تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات نوروزی سازمان های مناطق آزاد کشور که با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی و معاونین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیران گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در تهران برگزار شد افزود: مناطق آزاد کشور در حال حاضر دارای یک برنامه توسعه گردشگری هستند و بر اساس اولویت های تعیین شده بر اساس این برنامه فعالیت می کنند.
رحیمی گفت: ارتباط سازمان های مناطق آزاد در سطح بین المللی فراهم شده به طوریکه قشم به شبکه جهانی ژئو پارک ها پیوسته و برنامه ریزی برای پیوستن مناطق آزاد ارس و چابهار به این شبکه در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: سازمان های مناطق آزاد کشور به هماهنگی و تعامل با دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر رسیده اند و هم اکنون آموزش ها در حوزه گردشگری به دستگاه ها و نهادها نیز بر عهده سازمان های مناطق آزاد قرار گرفته است. 
مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور عملکرد مناطق آزاد را در سطح کشور در ایان نوروز مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروزه در بخش گردشگری مناطق آزاد کشور در استان خود به عنوان نمونه و الگو مطرح هستند و بیشترین حجم ورود گردشگر را در ایام نوروز در استان مربوط به خود اختصاص داده اند.
رحیمی گسترش روابط فرهنگی با کشورهای همسایه را مهم عنوان کرد و افزود: تعامل با همسایگان و کشورهای همجوار مناطق آزاد کشور به یک تبلور عینی رسیده و هم اکنون روابط با جمهوری نخجوان، کشورهای ارمنستان، آذربایجان، عراق و عمان و دیگر کشورها برقرار شده است.
وی افزود: صنعت گردشگری مناطق آزاد امروز با مشارکت جوامع محلی پیوند خورده است و مناطق آزاد کشور در حال بازتعریف این صنعت در سرزمین اصلی هستند. 
مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان به اجرای روش های نوین آموزشی در حوزه گردشگری در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: روش های نوین آموزشی در حوزه گردشگری در مناطق آزاد اجرا می شود و مناطق آزاد کیش و اروند با برگزاری سمیتئاترها این روش های نوین را به فعالان گردشگری ارائه می کنند.
گفتنی است؛ نشست تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات نوروزی سازمان های مناطق آزاد کشور با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، محمدرضا رستمی معاون فرهنگی دبیرخانه شورا، معاونین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیران گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در محل دبیرخانه شورایعالی در تهران برگزار شد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو