استمرار خدمات گردشگری؛ توسعه اقتصادی را به همراه دارد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: استمرار خدمات گردشگری؛ اشتغال و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

به گزارش فرینا، «مرتضی بانک» روز یکشنبه در نشست تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات نوروزی مناطق آزاد که در تهران برگزار شد در جمع معاونین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیران گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور افزود: استمرار خدمات گردشگری؛ اشتغال و توسعه اقتصادی را به همراه دارد و این «استمرار» می تواند مناطق آزاد را به سمت یک «اقتصاد پویا» سوق دهد.
وی پیوند گردشگری مناطق آزاد با خارج از کشور را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: ارتباط سازمان های مناطق آزاد با کشورهای خارجی برای جذب گردشگران خارجی منجر به افزایش سطح خدمات گردشگری در این مناطق شده و انتقال تجربیات مشترک را نیز به همراه دارد.
مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت ها در حوزه گردشگری یکی از ضرورت های امروز مناطق آزاد کشور است افزود: مناطق آزاد یکی از اهداف گردشگری کشور است و باید برنامه ریزی های در حوزه های زیرساختی و خدمات گردشگری برای جلب و جذب گردشگران خارجی نیز منجر شود.
مرتضی بانک گفت: باید زنجیره ای کامل از خدمات گردشگری در مناطق آزاد پیاده سازی شود و گردشگران بتوانند از تمامی خدمات مورد نیاز خود بهره مند شوند. هر مقدار خدمات گردشگری در مناطق آزاد افزایش یابد به تبع آن مطالبات مردم و گردشگران نیز افزایش می یابد. 
وی به استمرار ارائه خدمات گردشگری در طول سال تاکید کرد و افزود: نظرسنجی های سازمان های مناطق آزاد در نوروز97 نشان از رضایتمندی گردشگران است اما این رضایتمندی نباید محدود به زمان خاصی باشد و در تمام طول سال ارائه خدمات به گردشگران باید رویه ای یکسان و متمرکز داشته باشد.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تغییر رویکرد گردشگران از اقدامات مهم حوزه های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: تمرکز گردشگران در مناطق آزاد از رویکرد «خرید» عبور کرده است و وجود سایر جاذبه های گردشگری در این مناطق ذائقه گردشگران را تغییر داده است.
مرتضی بانک استفاده از ظرفیت های جامعه محلی را در توسعه صنعت گردشگری مناطق آزاد موثر دانست و افزود: ظرفیت های جامعه محلی در صنعت گردشگری مناطق آزاد توسعه یافته است به نحوی که کاشانه مهمان ها امروز در مناطق آزاد به یک کانون جدید کسب و کار تبدیل شده اند هر چند که باید تلاش شود این کاشانه مهمان ها با ایجاد خدمات و اجرای برنامه های جدید به «جذابیت پایدار» برسند.
مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد بر لزوم یکپارچه سازی فعالیت های حوزه گردشگری در مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی و تبلیغات در این فضا به فعالان گردشگری کمک می کند تا خدمات خود را بدون واسطه به گردشگران ارائه کنند و سازمان های مناطق آزاد در این راستا به صورت یکپارچه عمل کنند.
گفتنی است؛ نشست تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات نوروزی سازمان های مناطق آزاد کشور با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، محمدرضا رستمی معاون فرهنگی دبیرخانه شورا، معاونین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیران گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در محل دبیرخانه شورایعالی در تهران برگزار شد.
صنعت گردشگری یکی از بزرگترین و پربازده ترین فعالیت های اقتصادی در دنیاست که بالاترین میزان ارزش افزوده را ایجاد می کند و بطور مستقیم و غیر مستقیم، سایر فعالیت های اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می دهد از این رو، توسعه گردشگری همواره به عنوان یکی از رویکردهای ایجاد تحول اقتصادی - اجتماعی در مناطق آزاد کشور مطرح بوده است.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو