افتتاح و کلنگ زنی پروژه های یکهزار و 305 میلیارد ریالی بندر آستارا

همزمان با اعیاد شعبانیه، آیین های افتتاح و کلنگ زنی پروژه های منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به ارزش یک هزار و 305 میلیارد ریال با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی برگزار شد.

به گزارش فرینا، همزمان با اعیاد شعبانیه، آیین های افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه شرکت خدمات بندری و دریانوردی کاوه در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی برگزار شد.

رونمایی و بهره برداری رسمی دو فروند شناور ساخت کشور هلند (لایروب جاده ابریشم با ظرفیت 200 متر مکعب و یدک کش درفش کاوه با قدرت موتور 1200 اسب بخار) در این روز محقق شد.

بخش خصوصی برای خرید این دو شناور، مبلغی معادل 500 میلیارد ریال را سرمایه گذاری کرده است.

در این روز ساختمان اختصاصی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا که با سرمایه گذاری 5 میلیارد ریالی احداث و تکمیل شده است، به بهره برداری رسید.

همچنین عملیات احداث یک پست اسکله به طول 75 متر، سیلوهای ذخیره غلات (فاز اول ظرفیت 30 هزار تن و قابل توسعه تا 120 هزار تن) و خرید دو دستگاه مکنده غلات با ظرفیت 300 تن بر ساعت با سرمایه گذاری 800 میلیارد ریالی بخش خصوصی آغاز شد.

محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، ناخدا احمدرضا باقری فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش، مصطفی سالاری استاندار گیلان، حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، فرهاد دلق پوش مدیرکل صنعت،معدن و تجارت گیلان، نمایندگان کارخانه کشتی سازی کشور هلند و تنی چند از مسئولان محلی در این مراسم حضور داشتند.

بندر آستارا نخستین بندر خصوصی کشور است که در زمینی به مساحت 61 هکتار ساخته شده است و در صورت تکمیل، ظرفیت اسمی آن 3.5 میلیون تن و ظرفیت واقعی 2.5 میلیون تن خواهد بود.

هم‌اکنون ارتباط تجاری بندر آستارا با بنادر حاشیه دریای خزر از قبیل بندر باکو و هوسان در جمهوری آذربایجان،بندر آکتائو در قزاقستان،بندر ماخاچ کالا(مخاچ قلعه)در جمهوری داغستان و آستاراخان در روسیه برقرار است.

از نخستین سال تأسیس بندر آستارا،کالاهایی از قبیل انواع چوب،تخته نراد،سنگ کلینگر،کربنات کلسیم، انواع سیمان، دی اکسید تیتانیوم،کاشی و سرامیک،مصنوعات فلزی،گچ ساختمانی،رول آهن،انواع پلی‌اتیلن، نمک صنعتی،فتالیک و مشتقات، شمش آهن، MDFخام، PVCو مشتقات آن و سنگ گرانیت در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

فاصله بندر آستارا تا بندر باکو 133 مایل دریایی، بندر آکتائو 350 مایل دریایی،بندر ترکمن باشی 240 مایل دریایی،ماخاچ کالا(مخاچ قلعه) 373 مایل دریایی، آستاراخان 240 + 170 مایل دریایی، فریدون کنار 205 مایل دریایی، بندرانزلی 65 مایل دریایی، بندر نوشهر 165 مایل دریایی و بندر امیرآباد 235 مایل دریایی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.