آمادگی سرمایه گذاران موریتانی برای حضور در منطقه ویژه شیراز

رایزن بازرگانی موریتانی در کشور عمان گفت: آماده سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و تولید محصولات مورد نیاز کشور موریتانی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز و صادرات این تولیدات هستیم.

به گزارش فرینا، شیخ احمد ابومعالی در کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی شیراز افزود: موریتانی کشوری مستعد و دارای ظرفیت های بسیار در حوزه های مختلف از جمله معدن، گاز، پزشکی، سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی در حوزه اقتصادی است اما آنگونه که باید به این ظرفیت ها توجه نشده است.

ابومعالی، کسب و کار در کشور موریتانی را بکر و دارای شرایط خاص توصیف کرد و گفت: در کشور ما قوانین مختلف کسب و کار وجود ندارد و در صورت درخواست سرمایه گذاران و تجار، قوانین مخصوص برای آنها وضع می شود.

وی افزود: کشور موریتانی 700 کیلومتر مرز دریایی در اقیانوس اطلس و بندرها دارد و می تواند دروازه ورود به 15 کشور آفریقایی مانند سنگال که دارای مرز آبی نیستند باشد.

رایزن بازرگانی موریتانی در کشور عمان، ایران را کشوری برخوردار از فناوری و دانش به ویژه دانش پزشکی دانست و گفت: این کشور می تواند این محصولات و خدمات را معرفی و به کشور موریتانی صادر کند که در این زمینه می توان از کشور عمان به عنوان واسطه برای نقل و انتقال استفاده کرد.

ابومعالی ادامه داد: هم اینک دارو و تجهیزات پزشکی به شکل قاچاق و یا از راه های غیر معتبر وارد کشور موریتانی می شود به همین سبب بر کیفیت آنها نمی توان نظارت داشت و ما خواستار همکاری با ایران و فارس در این زمینه ها هستیم.

وی افزود: در سال های گذشته ارتباط ایران با کشور موریتانی به خوبی پیش رفته است که تلاش می کنیم این ارتباط تقویت و مستحکم تر شود، فعالیت بازرگانان و تجار 2 کشور نیز می تواند زمینه گسترش این همکاری ها باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز گفت: یکی از ظرفیت های قابل استفاده و زود بازده برای ارایه به کشور موریتانی بحث توریسم درمانی و صادرات تجهیزات پزشکی و دارو است.

مهدی علیپور، با اشاره به ظرفیت های استان فارس در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن افزود: زمینه های همکاری استان فارس، کشور موریتانی و عمان فراهم است و تجار و بازرگانان هر 2 کشور می توانند با تجار فارس تعامل و روابط خوبی داشته باشند.

یکی از بازرگانان کشور عمان نیز گفت: عمان و ایران رابطه سیاسی بسیار خوبی باهم دارند و امیدواریم که این روابط روز به روز مستحکم تر شود.

سامی بن احمد افزود: دولت عمان تمایل به تجارت و گسترش روابط با ایران به ویژه در زمینه توریست پزشکی دارد و می تواند زمین و سایر امکانات مورد نیاز را در اختیار تجار و سرمایه گذاران قرار دهد.

گفتنی است؛ جمهوری اسلامی موریتانی به مرکزیت نواکشوت در شمال غربی قاره آفریقا واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو