همایش فناوری و تجهیزات مقابله با آلودگی دریا در کیش

تازه ترین فناوری های جمع آوری آلودگی های نفتی در دریا در همایش تجهیزات مقابله با آلودگی های دریا در جزیره کیش ارائه شد.

به گزارش فرینا، در همایش فناوری و تجهیزات مقابله با آلودگی های دریا که صبح روز دوشنبه 10 اردیبهشت با حضور بیش از70 شرکت کننده داخلی وخارجی در هتل مارینای کیش برگزار شد، تازه ترین فناوری های جمع آوری آلودگی های نفتی در دریا و لزوم راهکارهای حفظ محیط زیست دریایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این همایش یک روزه که همزمان با روز ملی خلیج فارس برگزار شد مشاور اقتصادی وزارت اقتصاد هلند ، مشاور اقتصادی سفارت هلند در تهران ، جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی هلند که در زمینه ساخت تجهیزات و فناوری های نوین مقابله با آلودگی های نفتی در دریاها و اقیانوس ها فعالیت می کنند به همراه مدیران و کارشناسان محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از کارشناسان ومهندسان شرکت های نفتی فعال در این منطقه آزاد حضور داشتند.
حفظ محیط زیست دریایی، تازه ترین روش های جمع آوری مواد نفتی از سطح آب دریا و اقیانوس ها و معرفی پیشرفته ترین تجهیزات ساخته شده در این خصوص از جمله محور های این همایش بود که به همت نمایندگی شرکت هلندی فرو سلوشن در خاورمیانه و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی ایران برگزار شد .
برت اسمیت سیبین خا مدیر عامل شرکت فروسلوشن هلند در این نشست با معرفی دستگاه های پیشرفته و تجهیزات کارآمد جمع آوری مواد نفتی ساخت این شرکت بر لزوم همکاری های گسترده میان کشورهای منطقه برای حفظ محیط زیست ارزشمند خلیج فارس تاکید کرد و گفت : باتوجه به حجم گسترده تردد شناورها و نفت کش ها در خلیج فارس و اهمیت این آبراهه ارزشمند امکان وقوع حوادث و نشست نفت و سایر آلودگی ها به آب دریا افزایش می یابد و به همین دلیل باید به حفظ محیط زیست منطقه توجه بیشتری معطوف داشت.
وی افزود: ما در هلند تلاش کردیم تا با بهره مندی از تجارب کارشناسان در گوشه و کنار جهان به برترین فناوری های جمع آوری آلودگی های نفتی از سطح آب دریاها مجهز شویم و در حال حاضر آماده ایم تا برای حفظ محیط زیست دریایی در منطقه خاص و با اهمیت خلیج فارس با جزیره کیش و سایر کشورهای منطقه همکاری تنگاتنگ داشته باشیم.
مدیر عامل شرکت فروسلوشن هلند سرعت بالای عملیاتی، کارآمدی و سهولت کارکردن با این دستگاهها برای کاربران را از جمله مهمترین مزیت های تجهیزات فرو سلوشن برشمرد و گفت : طراحی این تجهیزات پیشرفته به گونه ای است که در شرایط طوفانی و طول موج های 1 تا 1 و نیم متر هم دستگاه ها می توانند مواد نفتی را در کوتاه ترین زمان ممکن از سطح آب جمع آوری کنند.
در ادامه این همایش در یک بخش کارگاهی در بندر مسافری کیش عملکرد تازه ترین تجهیزات ساخت کشور هلند برای مقابله با آلودگی های نفتی در دریا به طور عملی به نمایش درآمد.
مریم محمدی رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه این همایش با ابراز امیدواری ازاینکه برگزاری چنین همایش هایی سبب توجه بیشتر به محیط زیست منطقه شود و با اشاره به موقعیت خاص جزیره کیش در منطقه گفت: آمار بالای تردد شناورها در منطقه و جزیره کیش و توسعه عملیات بندری در این جزیره اهمیت تجهیز بندرگاه به دستگاه های جمع آوری روغن و مواد نفتی از سطح آب را دو چندان می کند و بدون شک سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری در این زمینه آماده است.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو