ژئوپارک جهانی قشم، حامی جوامع محلی

نیکولاس زوروس، رییس شبکه جهانی ژئوپارك ها از ژئوپارک جهانی قشم به عنوان عاملی در جهت حمایت از جوامع محلی نام برد.

به گزارش فرینا، نیکولاس زوروس، در نخستین همایش  بین المللی و کارگاه آموزشی- تخصصی توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو در جزیره قشم با اشاره به نقش ژئوپارک جهانی قشم در حمایت از جوامع محلی گفت: ژئوپارک جهانی قشم در حمایت از جوامع محلی و کمک به بهبود زندگی و معیشت مردم محلی نقشی کلیدی دارد.
وی از برگزاری اولین نشست بین المللی همایش ژئوپارک ها در جمهوری اسلامی ایران و جزیره زیبای قشم ابراز خرسندی کرده و افزود: سال های متمادی از حضور و تلاش ما برای کشف امکانات و توانمندی های ژئوپارک قشم، می گذرد و امروز حضور ما در این همایش بیانگر ثبت این توانمندی ها در جزیره قشم است.
رییس شبکه جهانی ژئوپارك ها  ادامه داد: با پتانسیل بالایی که در ژئوپارک جهانی قشم وجود دارد، مسئولیت اعضای این شبکه در انتقال اطلاعات و استفاده از توان جوامع محلی، چندین برابر خواهد بود.
زوروس با اشاره به این مطلب که مبحث ژئوپارک فقط مباحث مرتبط با صخره و زمین شناسی نیست، عنوان کرد: درک درست از نیروهای زمین و نحوه شکل گیری یک ژئوپارک به تنهایی در تثبیت  و ورود آن به شبکه جهانی ژئوپارک ها کافی نیست بلکه توانایی منطقه در توسعه معیشت محلی، شناخت رسوم و احیا جوامع محلی  از عوامل مهم برای دستیابی به این امتیاز است.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.