منطقه آزاد سهم شایسته ای در بهداشت و سلامت مردم چابهار دارد

مدیر غذا، دارو و سلامت سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این سازمان در طول 2 سال گذشته با کمک های میلیاردی برای ارتقای شاخص های بهداشت ودرمان شهرستان چابهار سهم مناسبی در سلامت مردم محروم این دیار داشته است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سعید علی بزرگزاده گفت: تجهیز بخش icu بیمارستان امام علی (ع) چابهار به ارزش 15 میلیارد ریال از اقدامات شایسته و قابل تحسین سازمان منطقه آزاد چابهار در زمینه بهداشت و سلامت مردم این منطقه است.
وی افزود: اهدای 2 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر مجهز به icu به ارزش 200 هزار یورو، مشارکت در کنترل بیماری مالاریا و واریز 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به حساب وزارت بهداشت و درمان از دیگر اقدامات و کمک های منطقه آزاد چابهار بوده است.
وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار آمادگی لازم برای مشارکت در افزایش تخت های بیمارستانی این شهرستان را دارد و به همین منظور زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان 540 تختخوابی چابهار را بصورت رایگان اهدا می کند.
وی ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای اختصاص 20 میلیارد ریال در سال جاری به منظور ساخت مرکز آنژیوگرافی در منطقه آزاد چابهار انجام شده است.
وی صدور مجوز و ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد pet اسکن، تخصیص بودجه برای ایجاد 2 مرکز جامع سلامت و احداث مرکز اورژانس و صدور مجوز به بخش خصوصی برای ایجاد آزمایشگاه gmo را از دیگر اقدامات در حوزه بهداشت و درمان چابهار توسط منطقه آزاد عنوان کرد.
مدیر غذا، دارو و سلامت سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: آزمایشگاه کنترل کیفیت موادغذایی، آرایشی و بهداشتی منطقه آزاد چابهار بعنوان بزرگترین آزمایشگاه مرجع جنوب سیستان وبلوچستان به امکانات روز تجهیز شده است.
بزرگزاده ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار آمادگی لازم برای ایجاد شهرک سلامت، تجهیزات پزشکی و ارایه خدمات درمانی و پاراکلینیک توسط بخش خصوصی را دارد و همکاری و تسهیلات لازم را در این باره ارایه خواهد داد.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در کنار کارهای تجاری، اقتصادی و کارگاههای بزرگ وکوچک تولیدی اقدامات لازم را برای کمک به مناطق همجوار در حوزه بهداشت ودرمان انجام داده است که می تواند بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو