37 واحد فناور در مرکز رشد قشم فعالیت می کنند

مدیر مرکز بین المللی رشد قشم گفت: سال گذشته 12 ایده واحد فناور در این مرکز بررسی شد و 6 ایده مورد پذیرش قرار گرفت که با احتساب آن از سال 1394 تا کنون 37 واحد فناور در این مرکز فعالیت می کنند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا سیده مهدیه فلاحی ماسوله روز یکشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) قشم افزود: هم اینک 14 واحد فناور در مرحله پیش رشد، 12 واحد در مرحله رشد و 11 واحد تحقیق و توسعه (R&D) در مرکز رشد قشم در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته 4 شرکت شامل تولید خازن و اینترنت اشیا، موتور دوّار خورشیدی، مواد آرایشی و بهداشتی گیاهی و شرکت خدمات آی.تی (IT) در حوزه های انرژی، برق و الکترونیک، مکانیک، سلامت و آی.تی از مرکز رشد مستقل شده اند.
اینترنت اشیا یک تکنولوژی جدید است که طی آن تا سال 2030 اشیا به وسیله اینترنت به یکدیگر مرتبط می شوند.

تخفیف 40 درصدی تعرفه های آزمایشگاهی برای شرکت های دانش بنیان
مدیر مرکز رشد قشم گفت: آزمایشگاه های مرکز رشد قشم جزو باشگاه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است و در کشور به عنوان مرجع شناخته می شود که پاسخ آزمایشات آن در سراسر کشور معتبر است.
فلاحی ماسوله تصریح کرد: واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان می توانند برای انجام طرح های خود از این آزمایشگاه ها استفاده کنند و از تخفیف 40 درصدی در تعرفه ها بهره مند شوند.
وی افزود: همچنین در این آزمایشگاه ها هر شخص حقیقی که عضو باشگاه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شود از 15 درصد، اعضای هیات های علمی دانشگاه ها از 60 درصد و دانشجویان فوق دکتری از 100 درصد تخفیف بهره مند می شوند.
مدیر مرکز رشد قشم اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی، انجام مشاوره در زمینه های بازاریابی، تجاری سازی و غیر آن، برگزاری و شرکت در نمایشگاه، برگزاری رویدادهای ایده شو، تسهیل امور گمرکی جهت واردات ماشین آلات مورد نیاز و همچنین تسهیل امور صادرات محصولات واحدهای فناور از جمله بسته های حمایتی مرکز رشد قشم است.

کسب مقام برتر مراکز رشد استان هرمزگان
مدیر مرکز رشد قشم اذعان کرد: در جشنواره ای که در هفته پژوهش و فناوری سال گذشته برگزار شد این مرکز در بخش فنی مهندسی به مقام برتر استان دست یافت.
وی افزود: مرکز رشد قشم همچنین سال گذشته و در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای واحدهای مرکز رشد کشور با 9 طرح شرکت کرد که این طرح ها در بررسی سطح آمادگی فناوری (TRL) درجه های هفت تا 9 را از 10 امتیاز کسب کردند.
فلاحی ماسوله ادامه داد: همچنین طبق آخرین ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال گذشته، مرکز رشد قشم مقام اول را در بین مراکز رشد و پارک های علم و فناوری استان هرمزگان کسب کرد.
وی تصریح کرد: ساخت اولین موتور دوار خورشیدی، تولید کندو عسل هوشمند، برگزاری اولین رویداد کارآفرینی ایده شو در قشم، کسب مقام دوم در رویداد هم آفرینی ثامن از جمله فعالیت های این مرکز از سال 1394 است.
فلاحی ماسوله افزود: کسب عنوان طرح برتر در رویداد الکام استارز فناوری های مالی (FinTech)، دریافت پنج گواهینامه ثبت اختراع توسط شرکت های فعال در این مرکز و تشکیل هیات امنا مستقل مرکز پس از 11 سال از تاسیس از دیگر فعالیت های این مرکز طی سال های اخیر است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته مرکز رشد قشم با هزینه 100 میلیون ریال در غرب جزیره قشم کلاس های کنکور برای دانش آموزان محروم برگزار کرد.

همکاری با اتاق های بازرگانی و مراکز بین المللی
مدیر مرکز رشد قشم اظهارداشت: این مرکز با رویکرد فعالیت های بین المللی عضو اتاق های بازرگانی ایران- آلمان، ایران-ایتالیا، ایران-فرانسه و ایران-امارات است که با ارتباط با این اتاق های بازرگانی، شناخت بازار مصرف محصولات تولیدی واحدهای فناور و نیز تجاری سازی این تولیدات در کشورهای مقصد دنبال می شود.
وی افزود: همچنین مرکز رشد قشم در انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری دنیا (ISP) و انجمن بین المللی مراکز نوآوری دنیا (ANMIA) عضویت کامل دارد که این انجمن ها امکان مبادله اطلاعات مراکز فناور داخل را با مراکز فناور سراسر جهان را فراهم می کند.
مرکز رشد واحدهای فناور با رویکرد بین المللی قشم در سال 1384 با اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سازمان منطقه ازاد قشم تاسیس شد. هیات امنای این مرکز در سال 1395 تشکیل شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

برچسب ها : جزیره قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو