گردشگران ارس از تسهیلات اقامتی بهره مند می شوند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: گردشگرانی که در ماه رمضان به این منطقه مسافرت کنند در قالب طرح کرامت از تخفیف 50 درصدی هزینه اقامت برای خود و 100 درصدی برای والدین بالای 65 سال شان بهره مند می شوند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محسن نریمان با اشاره به طرح های متنوع گردشگری منطقه آزاد ارس، گفت: علاقمندان مسافرت به ارس در ماه رمضان می توانند 10 روز اقامت به یادماندنی را در این منطقه تجربه کرده و علاوه بر عبادت و روزه داری از آب و هوای مطبوع و زیبایی های بهاری این منطقه استفاده کنند.
وی در زمینه زیرساخت های گردشگری منطقه آزاد ارس، گفت: در زمان حاضر 6 هتل در این منطقه در حال ساخت است و امسال حداقل 3 هتل به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به دیگر تسهیلات سفر به ارس گفت: نوروز امسال شاهد تردد رایگان با قطار به ارس بودیم و با تاسیس شرکت ارس ریل نیز بر این امکانات گردشگری افزوده خواهد شد.
نریمان افزود: تردد آسان و ایمن به ارس از طریق خطوط هوایی، زمینی و ریلی محقق خواهد شد و در ادامه نیز سایر استان ها به این زیرساخت های گردشگری متصل خواهند شد.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به رضایتمندی گردشگران نوروزی ارس از برنامه های این سازمان در نوروز 97، اظهار داشت: رضایت گردشگران نوروزی از حضور در ارس در نظرسنجی ها و آمار جالب توجه بود اما قصد داریم با توسعه زیرساخت های گردشگری میزان رضایت مهمانان ارس را افزایش دهیم.
نریمان با اشاره به اینکه در ایام نوروز بیش از 4 میلیون و 52 هزار نفر از ارس دیدن کردند، گفت: منطقه آزاد ارس در نوروز 97 به تنهایی بیشتر از مجموع گردشگران دیگر مناطق آزاد کشور، گردشگر داشته است.
وی با اشاره به اینکه آثار تاریخی ارس بازسازی شده است، گفت: کلیسای سنت استپانوس و آبشار آسیاب بیشتر بازدید سالانه را به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: درصدد ثبت جهانی ژئوپارک ارس هستیم که می تواند تحول عظیمی را در این منطقه تاریخی ایجاد کند.
وی همچنین گفت: جلفا و منطقه آزاد ارس در سال 2020 به عنوان شهر سالم و ایمن به صورت جهانی ثبت می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ها، برنامه های متنوع هنری و اجرای زنده موسیقی در منطقه آزاد ارس در تعطیلات نوروزی امسال باعث شد آمار خروج هموطنانمان به نخجوان 18 درصد کاهش یابد که این موضوع را می توان یکی از روش ها برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
نریمان افزود: زمینه های تبلیغات برای ارس در رسانه ملی فراهم شده ولی درصدد هستیم تا ارس را در دیگر کشورها نیز بشناسانیم و در گام اول تلاش می کنیم تا در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال در روسیه حاضر شویم.
وی با اشاره به اینکه ارس به عنوان یکی از محورهای گردشگری تبریز 2018 معرفی شده است، گفت: منطقه آزاد ارس در تمام زمینه های اقتصادی و توسعه ای مکمل استان آذربایجان شرقی است.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، خودروهای پلاک ارس را یکی از مشوق های سرمایه گذاری در این منطقه عنوان کرد و گفت: در حال پیگیری افزایش محدوده تردد این خودروها در تمام استان آذربایجان شرقی هستیم.
منطقه آزاد ارس دارای 7 هتل و هتل آپارتمان، 8 مهمانپذیر و 13 کاشانه مهمان است.
منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو