تخصیص یک میلیارد و 700 میلیون اعتبار برای مطالعه بافت قدیم ماکو

در سه سال گذشته افزون بر 30 میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی ماکو هزینه شده است.

به گزارش فرینا، سرپرست میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در اولین جلسه کارگروه میراث فرهنگی این شهرستان که برای بررسی مشکلات میراث فرهنگی در حوزه میراث و ساخت و ساز در حریم بافتهای تاریخی ترتیب یافت با اعلام این مطلب گفت: این میزان اعتبار با مساعدت سازمان منطقه آزاد ماکو برای بازسازی و مرمت بافت قدیم و تاریخی و بناهای قدیمی این شهر هزینه شده است.
خرابلو با بیان اینکه بافت قدیمی و تاریخی شهر ماکو از سال 89 در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده است افزود: یک میلیارد و 700 میلیون ریال برای مطالعه بافت قدیم ماکو اختصاص یافته و کارهای مطالعاتی آن بزودی به اتمام خواهد رسید.
سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ماکو از تصویب سه میلیارد و 500 میلون ریال اعتبار دیگر برای بافت قدیمی شهر ماکو خبر داد.
وی رعایت نکردن ضوابط میراث فرهنگی از سوی ادارات و اشخاص را مهمترین مشکل دراین شهرستان در حوزه میراث اعلام کرد و گفت: لازم است برای نگهداری از آثار تاریخی ادارات و اهالی با میراث فرهنگی همکاری نمایند.
محمدزاده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ماکو هم در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان ماکو جزء شهرستانهای شاخص در وجود آثار تاریخی در استان آذربایجانغربی است گفت : 20 بنای تاریخی ثبت شده در داخل شهر ماکو وجود دارد.
وی به معرفی 5 بنای تاریخی دیگر برای ثبت در ردیف آثار ملی کشور اشاره کرد و گفت: مسجد جامع، خانه صفرعلی خان از جمله این بناهای تاریخی هستند.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.