آمادگی منطقه ویژه خلیج فارس برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: در راستای اجرای برنامه های توسعه ای دولت دوازدهم، آماده واگذاری بیش از 2هزارو 500هکتار از زمین های سایت توسعه این منطقه با شرایط ویژه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.

به گزارش فرینا،حسن خلج طهرانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: برای کمک به سرمایه گذاران 30 درصد از قیمت زمین به صورت پیش پرداخت و70 درصد باقی مانده نیز در زمان اجرای پروژه و حتی بعد از بهره برداری و تولید محصول دریافت می شود.

خلج طهرانی افزود: این منطقه دارای مزایای زیادی از قبیل دسترسی به بازارهای بین المللی از طریق راههای زمینی، ریلی، هوایی و دریایی، مجاورت با 3 پالایشگاه نفت بندرعباس، ستاره خلیج فارس و پالایش گازسرخون و قشم است.

وی گفت: از دیگر مزیت ها نزدیک بودن به مجتمع بندری شهید رجایی و اسکله اختصاصی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 12میلیون تن مواد معدنی فله مجهز به نوار نقاله 32 کیلومتری، وجود 40 هکتار زمین برای انباشت مواد، خط آهن و ایستگاه اختصاصی و همچنین واگن برگردان است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: این منطقه با داشتن چنین مزایایی به همراه دسترسی به بازاربزرگ داخل وهمچنین برخورداری از نیروی کار با تجربه ارزان و مجاورت با شهر بندرعباس منطقه ای جذاب برای جذب سرمایه گذاران داخلی، خارجی به خصوص کشورهای همسایه است.

خلج طهرانی، از تامین زیرساخت‌های لازم شامل گاز، برق، آب آشامیدنی و صنعتی، سیستم های مخابراتی، راه و فضای سبز واستفاده واحدهای تولیدی از معافیت‌های گمرکی برای واردات تجهیزات و مواد اولیه ازفرصت های موجوددراین منطقه یاد کرد.

وی، ارائه مشاوره به علاقمندان به سرمایه گذاری، برخورداری از معافیت های گمرکی، گرفتن مجوزهای لازم برای استفاده از کارکنان خارجی و دریافت تسهیلات بانکی ازمنابع داخلی وخارجی به عنوان دیگر مزیت های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری دراین منطقه نام برد. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ادامه داد: هم اکنون تعدادی پروژه به ارزش یک میلیارد و420 میلیون دلار دراین منطقه در مرحله ساخت و نصب تجهیزات قرار دارد درحالیکه برای عملیاتی شدن طرح های توسعه ای واحدهای صنعتی فعال از قبیل فولاد و آلومینیوم به 2 میلیارد و 222میلیون دلار سرمایه گذاری جدید نیاز است.

خلج طهرانی با اشاره به 3 میلیارد و 400میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده دراین منطقه افزود: با عملیاتی شدن طرح های در دست اقدام و توسعه ای این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به 7 میلیارد دلار می رسد.

وی با تشریح برنامه های این منطقه در زمینه جذب سرمایه گذاران جدید گفت: با تعدادی شرکت از کشورهای شرق آسیا و اروپا برای ایجاد صنایع مختلف از جمله منگنز و فرومنگنز، فروکروم و همچنین تولید فولادهای آلیاژی مذاکراتی داشته ایم که 2 مورد آن به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

بر اساس اهداف تعیین شده این منطقه بایستی در آینده با 10میلیون تن فولاد، یک میلیون و 200هزارتن آلومینیوم، تخلیه و بارگیری 70میلیون تن مواد نفتی و 15میلیون تن مواد فله معدنی و صادرات سالانه 6میلیارد دلارمحصولات صنعتی انرژی بر و ایجاد 30هزار شغل پویا به مهم ترین قطب تولید این کالاها درکشور تبدیل بشود.

در اطلاعات منتشره آمده است سرمایه گذاری لازم برای تولید سالانه 12میلیون تن فولاد دراین منطقه صورت گرفته طوریکه هم اکنون پنج شرکت بزرگ تولید کننده فولاد در مجموع با ظرفیت حدود 8 میلیون تن در سال در این منطقه در حال احداث است که 4 واحد آن شامل فولاد جنوب، فولاد هرمزگان و فولاد کاوه جنوب کیش و صبا فولاد درمجموع به ظرفیت حدود 5 میلیون تن به مرحله تولید رسمی و آزمایشی رسیده است.

استان هرمزگان دارای 2 منطقه آزاد کیش و قشم و شش منطقه ویژه اقتصادی قشم، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، کشتی سازی خلیج فارس، منطقه ویژه بندرشهید رجایی، انرژی بر پارسیان، منطقه ویژه نفتی لاوان است.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با 13هزار نفر شاغل (صنایع فعال در این منطقه) در 13کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو