اجرای طرح های بیولوژیکی در منطقه آزاد ارس

طرح کنترل بیولوژیکی پشه با هدف ایجاد آسایش برای شهروندان و گردشگران برای دوازدهمین سال متوالی در محدوده منطقه آزاد ارس و مردابهای اطراف رودخانه ارس آغاز شد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: طرح کنترل بیولوژیکی پشه در راستای تعالی فرهنگ حفظ محیط زیست و نهادینه کردن ایده استفاده از مواد بیولوژیکی بجای مواد شیمیایی در منطقه آزاد ارس به اجرا درآمده است.
یوسف داداش زاده افزود: استفاده از روش های شیمیایی می تواند باعث ایجاد انواع بیماریها در منطقه شده و در کنار آن صدمات جبران ناپذیری را به اکولوژی و محیط زیست منطقه وارد کند.
وی عنوان کرد: در این طرح از لاروکش بیولوژیک که فقط روی لارو پشه موثر بوده و برای انسان یا سایر جانداران کاملا بی خطر است، استفاده می شود.
داداش زاده خاطرنشان کرد: در این راستا با تهیه نقشه منطقه و بازدید کارشناسی از تمامی مردابها، آبهای راکد اطراف رود ارس و داخل شهر که احتمال لانه لاروی برای پشه وجود داشت، کل منطقه به دو قسمت مسکونی و غیر مسکونی تقسیم شده و لاروکشی به صورت چرخه ای و همزمان در کل محدوده انجام می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه گفت: طرح کنترل بیولوژیکی پشه طبق برنامه زمانبندی در دوره های متوالی تا پایان مهر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
گفتنی است، پشه از عوامل مهم در سلب آسایش شهروندان،گردشگران و انتقال انواع بیماری های مسری است که در سال های اخیر با تمهیدات صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ارس، شاهد کنترل بیولوژیکی این حشره در منطقه هستیم.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.