هرس درختان در کیش بدون مجوز پیگرد قانونی دارد

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش اعلام کرد: هرس غیر اصولی و قطع درختان به صورت غیر مجاز در سطح جزیره، ممنوع است.

به گزارش فرینا، محمدرضا محمدی با بیان اینکه هرس غیراصولی و قطع درختان در جزیره کیش افزایش یافته است، افزود: ناآگاهی عمومی درباره ممنوعیت این اقدام و عواقب قانونی آن، می تواند مشکلات فراوانی را برای حفظ محیط زیست جزیره ایجاد کند.
وی عنوان کرد: هرس، سربرداری و قطع هر نوع گیاه از جمله درخت، درختچه و غیره به صورت غیر مجاز و بدون اخذ مجوز در مقابل منازل، مجتمع های تجاری، خدماتی و هتل ها که به منزله نمایان ساختن نمای ساختمان انجام می شود، تخلف محسوب می شود.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش گفت: برخی از شهروندان اقدام به بریدن، ریشه کن کردن، سوزاندن نهال، درخت، درختچه و بوته، تیغ زدن و آتش افروختن در تنه درختان و همچنین سر بر کردن و قطع تاج درختان، پوست کندن، شاخه زنی، شکستن، تهیه چوب ، هیزم و ذغال می کنند که این اعمال غیر مجاز هستند و کیشوندان باید از عواقب این اقدام آگاه شوند.
وی تاکید کرد: برای قطع و یا جابجایی هر گونه درخت در معابر، اماکن عمومی، دولتی و یا خصوصی می بایست مالکان، متولیان، متصدیان و اشخاص مسئول این اماکن، نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.
محمدی یادآور شد: هرس و سرزنی شاخه های مزاحم در معابر عمومی که از داخل منازل و مجتمع های خصوصی به بیرون رشد کرده اند نیز به عهده و هزینه مالکان و یا ساکنان مربوطه است.

برچسب ها : جزیره کیش
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.