ایجاد مناطق آزاد و ویژه جدید اقتصاد کشور را متحول می کند

نماینده مردم شهرستانهای فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی معتقد است ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید ایجاد مناطق آزاد و ویژه جدید اقتصاد کشور را متحول می کند.

گفتگوی اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با محمدرضا امیرحسنخانی را می خوانیم:

نظر شما در خصوص لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید چیست؟
امروز که آمریکا در جنگ اقتصادی با ایران است و بدنبال اعمال تحریم ها است و به گفته مقام معظم رهبری که آمریکا اتاق جنگش را در خزانه داری کشورش مستقر کرده است ماهم باید اتاق جنگ را در مناطق آزاد کشور ایجاد کنیم.
ایجاد مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ابزاری است که می تواند در توسعه اقتصادی کشور کمک کند. در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سرمایه گذاران با موانع تولید و موانع تجارت و اقتصاد کمتری مواجه هستند.
ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شرایط اشتغال پایدار در کشور ایجاد می کند و هم تولید ناخالص ملی را افزایش داده و به وضعیت معیشت مردم کمک خواهند کرد.
اگر مسایلی در رابطه با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور وجود دارد قابل حل است و نباید کل مناطق آزاد و ویژه را مورد هجمه قرار دهیم و با ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید مخالفت کنیم.
نمایندگان مجلس هم با لایحه ای که دولت ارائه داده همراهی خواهند کرد. دکتر بانک هم تعامل بسیار خوبی با نمایندگان دارد و این تعامل کمک کرده به فهم مشترک مقوله اقتصادی که این موضوع به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.
 

با توجه به شعار امسال«حمایت از کالای ایرانی» مناطق آزاد چه تاثیری در توسعه اقتصادی کشور دارند؟
وقتی ما مشکلی که در رابطه با حمایت از تولید ملی داریم نمی توانیم با این شعار کاری به جایی ببریم؛ باید موانع بر سر راه تولید را شناسایی کنیم. موانع تولید ملی یکسری از ضوابط، موافقت ها و مجوزها است که در سرزمین اصلی مسئله ایجاد کرده و راحت می توانند مواد اولیه را از خارج از کشور تهیه و تبدیل کنند و به تولید کشور کمک کنند.
به تولید ایرانی با ایجاد ابزارها می توانیم کمک کنیم، برای حمایت از تولید ملی باید ابزارهای نیازمند آن را هم فراهم کنیم. ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید ابزاری است که خون جدیدی در اقتصاد مناطق تزریق می کند و می تواند به تولید ملی و کالای ایرانی کمک کند.

در خصوص برنامه های حمایتی مجلس برای توسعه صادرات و تولید در مناطق آزاد توضیح بفرمایید؟
این کار برعهده مناطق آزاد است. دولت باید لایحه بدهد، دولت هر لایحه ای که در رابطه با حمایت از مناطق آزاد بدهد علارقم مخالفت هایی که وجود دارد مجلس موافقت خواهد کرد.
دولت لایحه بدهد که در رابطه با تسهیلات مناطق آزاد ما وسعت بیشتری بدهیم و تسهیلات را بیشتر کنیم و راه را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی هموارتر کنیم قطعا نمایندگان هم از این طرح حمایت خواهند کرد.

گفت و گو: آمنه شهیدی

برچسب ها : مناطق آزاد
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو