جزیره کیش فرصتی ممتاز برای فعالیت حوزه درمان است

اورولوژیست برجسته ایرانی و مطرح جهان گفت: کیش جایگاه ممتازی برای فعالیت پزشکی دارد و در یک سال گذشته با انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش برای انجام کاری متفاوت در حوزه پزشکی در این منطقه آزاد و زیبا رایزنی زیادی صورت گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، دکتر باب جوان شنبه شب در جمع خبرنگاران در جزیره کیش افزود: جزیره کیش به دلیل ویژگی های برجسته از جمله منطقه آزاد بودن و رفت و آمد راحت، خرید آسان امکانات و تجهیزات لازم و شرایط راحت تر برای تردد دکترهای مقیم خارج کشور، امکان ارائه خدمات پزشکی مطلوبی را میسر کرده است.
وی تصریح کرد: شرایط کنونی به گونه ای است که ، جهان از نظر پزشکی و آکادمیک دور ایران را قلم می کشند و از ورود تکنولوژی پزشکی به بهانه های مختلف جلوگیری می‌کنند.
وی اظهار داشت: با این وجود متخصصان ایران در حوزه پزشکی بسیار پیشرفت کرده اند و با امکانات موجود و ناکافی نسبت به دنیا اما کارهایی را در حوزه پزشکی انجام می دهند که شگفت‌انگیز و جای تبریک دارد.
وی افزود: ما پزشکان ایرانی فعال در خارج کشور به عنوان ایرانی وظیفه داریم به کشورمان و بیماران هم وطن خدمت کنیم.
وی تصریح کرد: ایران سطح پزشکی بالایی دارد بطوریکه که بیماران برای درمان کمتر به کشورهای خارج می روند اما بیشتر افراد کشورهای عربی همسایه برای کوچکترین امور درمانی به خارج می‌روند، که خوشبختانه در ایران این موضوع وجود ندارد و اعتماد مردم به پزشکان در ایران بسیار بالاست.
وی گفت: امروز بسیاری از بیماران کشورهای همسایه از روسیه، ترکیه و غیره برای مشاوره به پزشکان ایرانی خارج کشور مراجعه می کنند که به دلیل ویژگی کیش ما در این جزیره می توانیم آنها را ویزیت کنیم.
دکتر جوان افزود: از طرفی یک بیمار ایرانی وقتی برای درمان به جزیره کیش بیاید، هم از لحاظ اقتصادی، معنوی و هم از لحاظ مالی و ارزی و آرامش پس از درمان در محیط زیبای جزیره کیش، توجیه پذیر و برای بیماران بهتر است.
وی گفت: کیش بهترین مکان برای ادامه درمان بیماران سرطانی است چرا که همت و حمایت مدیریتی نیز پشت این هدف قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: مرکز تخصصی درمان سرطان کیش ( KCC) جنبش و ایده‌ای است که آینده روشنی دارد و ما با تیم درمانی مجرب ،مدیریت شایسته و پرستاری مناسب به دنبال خدمت هستیم و برای این منظور لیستی از دکتر های برجسته ایرانی خارج از کشور را جذب کرده ایم.
دکتر جوان گفت: 15 دکتر برجسته ایرانی مقیم خارج برای همکاری در مرکز KCC کیش اعلام آمادگی کردند که در صورت اعلام نیاز به جزیره کیش سفر خواهند کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماران سرطانی در مسیر درمان خود همواره به دنبال نظریه‌های سایر پزشکان می باشند، ما نیز به دنبال ارائه بهترین راهکار به بیماران هستیم تا بتوانند راه درمان خود را بهتر انتخاب کنند.
وی گفت: ما در مرکز کی سی سی به دنبال این هستیم که این فرصت را برای هموطنانمان در کیش مهیا کنیم تا برای درمان خود به دنبال سفر به خارج نباشند و با کمترین هزینه در وطن خود پیگیر درمان باشند.
دکتر جوان خاطرنشان کرد: تمام بیماران هدف قبل از هر اقدامی مشاوره از راه دور خواهند شد و در این مرکز، بیمارانی که از وضعیت عادی خارج شده و شرایط حادتری دارند در اولویت پذیرش می باشند.
وی گفت: وجه تمایز کی سی سی در جزیره کیش به خاطر داشتن ویژگی‌های خاص و قابل دسترسی این جزیره از جایگاه مهمی برخوردار است.
وی افزود: ما هم اکنون در حال تامین تجهیزات مورد نیاز این مرکز هستیم که امکان وارد کردن آنها به داخل کشور نیست، ولی راحت‌تر می‌توان این تجهیزات را به کیش منتقل کرد.
دکتر جوان ادامه داد: در کی سی سی هم از نظر انسانی پزشکی و نیز توریسم سلامت از ارزش و جایگاه مهمی برخوردار است و ما در این مرکز از نظر هزینه درمان برای بیماران کم بضاعت شرایط ویژه مشاوره و خدمات رسانی در نظر خواهیم گرفت.
وی گفت: مرکز کی سی سی، بیمارستان خارجی کیش نیست بلکه بیمارستان ایرانی است و بدون رقابت پزشکی داخلی با تبادل نظر با پزشکان توانمند کشورمان به دنبال یک کار گروهی برای خدمت به هموطنان هستیم.
وی تاکید کرد: ما در کی سی سی به دنبال ایجاد بیمارستانی نو با تجهیزات نوین و متفاوت با داخل کشور برای رفع دغدغه های پزشکی و درمانی بیماران سرطانی هات هستیم و با همه موانع و مشکلات بین المللی تلاش خواهیم کرد داروهای مورد نیاز نیز فراهم گردد.
وی اظهار داشت: بر این اساس یک کمپانی بزرگ دارویی و داروسازی خارجی نیز در ماه دسامبر امسال از چهار شهر ایران بازدید خواهد داشت و داروهای شیمی درمانی را از طریق این شرکت به ایران خواهیم آورد.
دکتر جوان افزود: بیمارستان کیش امکانات مناسبی دارد و انصاری لاری نیز تأکید ویژه دارند که این اتفاق زودتر رقم بخورد و به همین خاطر 3 ماه پیش این طرح کلید خورد و اکنون اولین عمل جراحی سرطان پروستات در این بیمارستان انجام می شود.
وی اظهار داشت: البته باید گفت که ما نمی‌توانیم مشکلات کلیه کشور و جهان را با وجود گرانی دارویی بیماران سرطانی در بیمارستان کیش حل کنیم اما به دنبال این هستیم که بخشی از آلام و مشکلات بیماران و مردم را کمتر کنیم.
وی از خیران و ارگان‌هایی که امکان و فرصت همکاری در پیشبرد اهداف این مرکز درمانی را دارند دعوت به همکاری و حمایت کرد
پروفسور جوان اورولوژیست برجسته دنیا در تاریخ های 19 و 20 خردادماه جاری برای انجام نخستین عمل جراحی سرطان پروستات در بیمارستان فوق تخصصی کیش ، حضور یافته است.
پروفسور جوان صاحب کرسی در انجمن اورولوژی اروپا و استاد تمام دانشگاه های وین و نیویورک می باشد، همچنین در بیش از 45 مرکز معتبر با عنوان استاد مهمان همکاری داشته است.
پروفسور جوان بیش از 250 مقاله معتبر پزشکی منتشر کرده که هم اکنون در بسیاری از فعالیت های پژوهشی مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، ظرفیت جزیره کیش در حوزه توریسم درمانی و امکان تردد آسان اتباع خارجی به این منطقه آزاد فرصتی را فراهم کرده تا مسوولان این جزیره با مشارکت چهره های برجسته پزشکی ایران و جهان ، فرصتی نو را برای خدمت پزشکی و درمانی به بیماران سرطانی مهیا سازد.
راه اندازی مرکز درمانی بیماریهای سرطان کیش که بنا به پیشنهاد و حمایت محمد ابراهیم انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در اسفند ماه سال گذشته کلید خورد، فرصتی شد تا چهره های مطرح پزشکی داخلی و بین المللی در حوزه بیماری سرطان در قالب سمپوزیومی برای نخستین بار در این جزیره گردهم آیند.
بخشی از بیمارستان فوق تخصصی کیش بنا به تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد این جزیره به عنوان مرکز درمان بیماران سرطانی اختصاص یافته و بنا است با استفاده از این ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی برای توسعه و تجهیز سخت افزاری آن اقدام لازم انجام شود.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو