برگزاري كارگاه آموزشي تخصصي بازاريابي بين المللي در منطقه آزاد ماكو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: کارگاه آموزشی تخصصی بازاریابی بین المللی با رویکرد محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی در راستای حمایت از کالای ایرانی در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شیوه های ورود به بازارهای بین المللی، شاخص های تعیین کشورهای هدف صادراتی، بررسی پتانسیل ها و چالش های محصولات آرایشی و بهداشتی، بررسی محضولات دارای مزیت صادراتی و چالش ها و فرصت های صادرات به کشورهای آسیایی، اروپا و آفریقا از جمله مباحث این کارگاه بود. 
مودودی، معاون توسعه تجارت ایران نیز در این جلسه با تشریح مباحث مهم و اصلی توسعه اقتصادی، برندسازی را یکی از مهمترین اصول این حوزه عنوان کرد و در ادامه با اشاره به وضعیت فرش و زعفران ایران گفت: فرش ایرانی با بهترین کیفیت در میان فرش های دنیا به دلیل نبود برنامه برای برندسازی، سهم بسیار کمی را در دنیا به خود اختصاص داده است. بافنده های فرش در ایران باید برند خاص خود را داشته باشند، به نحوی که در کل دنیا یک بافنده فرش دستباف را از طریق برند و نام تجاری او بشناسند. 
وی در ادامه با اشاره به وضعیت مشابه زعفران در ایران تصریح کرد: زعفران ایران که بیشترین میزان تولید و بهترین کیفیت را داراست، سهم قابل توجهی از بازارهای دنیا را با برند ایرانی به همراه ندارد و ارزش افزوده آن به دست زعفران کاران ایرانی نمی رسد.
سیف الهی، مدرس کارگاه آموزشی نیز با رویکرد صادرات، مهم ترین برنامه ها و راهکارهای صادرات را تشریح کرد و گفت: در امر صادرات، برای کسب موفقیت اولین اصل در نظر گرفتن بازارهای صادراتی است. برای صادرات باید ابتدا بازار هدف را شناخت و در راستای جذب بازارهای خارجی، تولید را هدفمند کرد.
وی در ادامه دومین اصل مهم را داشتن استراتژی قبل از تولید عنوان کرد و بهترین استراتژی را استراتژی دانست که منافع ما را تامین کند. بازاریابی درست از نظر وی سومین اصل در امر صادرات محسوب می شود که در این خصوص توضیحات تکمیلی را ارائه داد. 
شایان ذکر است این کارگاه آموزشی از طریق شبکه ایران کالا به صورت زنده و مستقیم پخش شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو