2/معاون اول رئیس جمهوری وارد رشت شد

معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید و افتتاح چند طرح و پروژه صنعتی، بندری و گردشگری در منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی، وارد رشت شد.

به گزارش فرینا، اسحاق جهانگيري صبح امروز (سه شنبه) پس از ورود به فرودگاه رشت از سوي استاندار گيلان و جمعي از مديران ارشد استاني مورد استقبال قرار گرفت. 
معاون اول رييس جمهور در اين سفر يك روزه كريدور حمل و نقل چين- قزاقستان- ايران را افتتاح خواهد كرد كه همزمان با اين رويداد، نخستین محموله تجاری از اين كريدور وارد بندر کاسپین خواهد شد.
معاون اول رييس جمهور همچنين قرار است كارخانه فومن شيمي را در منطقه آزاد تجاري – صنعتي انزلي افتتاح كند.
افتتاح و بازيد از چند مجموعه گردشگري و شركت در جلسه اي با حضور دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و تعدادي از مديران عامل مناطق آزاد از ديگر برنامه هاي سفر دكتر جهانگيري به منطقه آزاد تجاري – صنعتي انزلي خواهد بود.
وزير راه و شهرسازي و دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي در اين سفر همراه معاون اول رييس جمهور هستند. 
دكتر جهانگيري در بدو ورود به رشت در جمع خبرنگاران استان گيلان را از استان هاي مهم كشور برشمرد و گفت: مردم استان گيلان مردمي بسيار خونگرم، انقلابي و تلاشگر هستند و در اين سفر فرصتي فراهم خواهد شد تا با مسئولين استان درباره موانع و مسائل پيش روي توسعه استان گيلان بحث و تبادل نظر كنيم. 
معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه در اين سفر از طرح هاي در دست اقدام و تكميل شده بندر انزلي بازديد خواهيم كرد، افزود: يكي از اقدامات خوبي كه در اين زمينه انجام شده تكميل كريدور حمل و نقل چين،‌ قزاقستان، ايران و اتصال چين از قزاقستان به ايران است. 
وي ادامه داد: ايران از ديرباز در مسير جاده ابريشم بوده و دوباره يك فرصت مهم تاريخي ـ فرهنگي براي كشور در حال بازآفريني است. 
دكتر جهانگيري با اشاره به افتتاح بندر كاسپين و كريدور حمل و نقل چين ـ قزاقستان ـ‌ ايران،‌ خاطر نشان كرد: اميدوارم بتوانيم با راه اندازي اين كريدور رابطه تجاري و همبستگي خوبي با كشورهاي اطراف و نيز با چين برقرار كنيم و از اين مسير توسعه كشور و استان هايي كه در مسير قرار گرفتند را با سرعت بيشتري پيش ببريم.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو