سند راهبردی منطقه آزاد ماکو ترسیم می شود

رئیس اندیشکده توسعه منطقه ای منطقه آزاد ماکو گفت: این اندیشکد با هدف طراحی و پیاده ­سازی الگوی توسعه ­ای، هوشمند، فراگیر و مقاومتی به منظور ترسیم سند راهبردی منطقه، ایجاد فضای گفتمانی و همچنین تدبیر و تسهیل گری در اجرای برنامه هایی که سازمان منطقه آزاد ماکو را به جایگاه واقعی آن برساند، شکل گرفته است. 

به گزارش فرینا، علی ملکی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و رئیس اندیشکده توسعه ای منطقه آزاد ماکو افزود: این اندیشکده با هدایت­گری راهبردی، و تسهیل گری در  توسعه هوشمندانه منطقه آزاد ماکو برنامه هایی را برای اجرا ارائه می کند که شامل موضوعات زیرساختی، اقتصادی و سرمایه گذاری، اجتماعی و فرهنگی و آموزشی به صورت یک کل یکپارچه است.
وی بررسی و شناسایی ظرفیت های منطقه ­ای و مطالعه در خصوص اشتغال مولد و پایدار را از ماموریت های دیگر این اندیشکده بر شمرد و افزود: برنامه ریزی هدفمند برای تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد، تقویت علمی وتخصصی و مهارتی نیروهای بومی،تامین تخصص های مورد نیاز منطقه، ایجاد بسترهای لازم برای کارآفرینی و ایجاد درآمد پایدار برای منطقه و سازمان وبه صورت خلاصه پشتیبانی از تولید، انتشار و بهره برداری از دانش و نوآوری در جهت رشد و توسعه منطقه و سازمان از برنامه ها و  اهداف راه­ اندازی  این اندیشکده است.
ملکی گفت: چشم‌اندازی که  اندیشکده در سال 1400 برای خود ترسیم کرده است این است که  با اثربخشی خود در ارتقاء توانایی سازمان برای مواجهه با مسائل اولویت‌دار، بتواند  تکیه‌گاه متخصص، پذیرفته شده، و قابل اعتمادی برای سازمان و دیگر ذی نفعان و دست اندرکاران منطقه باشد.
وی دستیبابی به این اهداف و چشم انداز را نیازمند استفاده ازدانش بومی و مشارکت مردمی دانست و خاطرنشان ساخت: استفاده از علم و نقطه نظرات متخصصین و نخبگان منطقه ­ای و کشوری و همچنین استفاده از ظرفیت ­های بین المللی می تواند مسیر توسعه را هموار کند. 
به گزارش فرینا؛ اندیشکده توسعه منطقه ای ماکو از خرداد ماه سال جاری در این منطقه راه اندازی شده که چهار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و اساتید و نخبگان منطقه و استان عضو این اندیشکده هستند. 
منطقه آزاد ماکو در شمال غربی کشور و در همسایگی کشورهای آذربایجان و ترکیه به وسعت 5000 کیلومتر مربع قرار گرفته است. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.