منطقه آزاد انزلی نماد توسعه استان گیلان است

معاون رییس جمهور در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات در منطقه آزاد انزلی گفت: این منطقه نماد توسعه استان گیلان است.

به گزارش فرینا آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات محلی، سراسری، پایگاه های خبری و خبرگزاری ها همزمان با روز قلم با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، استاندار گیلان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرمانداران ، مدیران و معاونین این سازمان و اصحاب رسانه و فرهنگ در مرکزهمایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
در نخستین جشنواره ملی مطبوعات بالغ بر ۶۳۴ اثر در رشته های گزارش، سرمقاله و یادداشت، مقاله، تیتر، مصاحبه، عکس و بخش ویژه منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی به دبیرخانه جشنواره ارسال و توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفت که میانگین سطح کیفی آثار در برخی بخش ها قابل توجه بود و برآیند آنها بیانگر بضاعت بسیار خوب رسانه های کشور در حوزه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری است.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این جشنواره با تاکید بر اینکه منطقه آزاد انزلی نماد توسعه استان گیلان است، گفت: مایه خوشحالی است که نخستین جشنواره ملی مطبوعات در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود و امیدواریم برگزاری اینگونه جشنواره ها در این منطقه همچنان استمرار پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه کشور در شرایط حساس تاریخی قرار گرفته است و اصحاب رسانه باید در راستای دفاع و حمایت از ملت در همه عرصه ها قلم بزنند، تشریح کرد: قلم از اهمیت بالایی برخوردار است و همه افرادی که در حوزه رسانه و مطبوعات فعالیت دارند با توجه به مسئولیت های مختلف اجتماعی خود می توانند برای عبور از این شرایط حساس و پشت سر گذاشتن تهدیدات کمک مضاعفی کنند و انتظار می رود اهل قلم برای روشنگری ازقداست قلم استفاده کنند که خوشبختانه اصحاب رسانه قالبا در این راستا گام برمی دارند.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه دولت از آغاز کار به دنبال رفع مشکلات بود و در ابتدا برای رفع تحریم ها گام برداشت، خاطر نشان کرد: در آغاز کار دولت یازدهم فرایندی جدید با جهان آغاز ‌کردیم و صف طویلی از مسئولین بلند پایه جهان برای همکاری با ایران ایجاد شد و آمریکا تنها کشوری بود که عهد شکنی کرد و به جهان ثابت کرد که قابل اعتماد نیست و تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد.
نوبخت با تاکید بر اینکه به جای اینکه رو در روی یکدیگر باستیم باید در کنار هم باشیم، افزود: فضای کشور نیاز به همبستگی و تفکر دارد و در راستای منافع ملی باید در کنار هم کمک کنیم تا مشکلات برطرف و هرچه زود این موقعیت حساس را با موفقیت بگذرانیم.
وی ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، تشریح کرد: با دستور ایشان شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه تشکیل و سه جلسه آن برگزار شد که جسله بعدی هفته آینده برقرار می شود.
دکتر رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی ضمن تاکید بر حمایت از اصحاب رسانه و برگزاری جشنواره جشنواره ملی مطبوعات اظهار داشت : سال گذشته طرح میزبانی از جشنواره ملی مطبوعات در منطقه آزاد انزلی از سوی اصحاب فرهنگ و رسانه و اعضای خانه مطبوعات گیلان مطرح شد و خوشحالیم که امروز توانستیم با حضور معاون محترم رییس جمهور آیین اختتامیه این جشنواره را که به منظور پاسداشت زحمات ارزشمند اصحاب قلم برگزار کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات حائز اهمیت در این جشنواره بخش ویژه با عنوان نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه اقتصاد کشوربود،افزود :منطقه آزاانزلی در سنوات اخیر سعی بر این داشته است که بتواند اقدامات موثری در راستای ایجاد زیرساخت های موثر انجام دهد و توسعه زیر ساخت های تجاری ، اقتصادی و امور بندری از مهم ترین فعالیت های این منطقه در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی و داد و ستد کشور است که در کنار این مهم اقدامات زیرساختی در حوزه توسعه فرهنگی و رسانه ای و حمایت از توسعه جوامع محلی را نیز در دستور کار داشته است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اهمیت استمرار برگزاری جشنواره ملی مطبوعات در این منطقه گفت : در سالهای بعد هم میزبان جشنواره ملی مطبوعات خواهیم بود و جشنواره های بعدی با کیفیت بالاتری برگزار خواهد شد و خرسندیم که این جشنواره با کیفیت مناسب رضایت اصحاب رسانه را به همراه داشت.
جبار کوچکی نژاد رییس مجمع نمایبدگان نیز در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی مطبوعات که همزمان با بزرگداشت روز قلم که در سالن همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره بیان کرد: مطبوعات، یک خانواده هستند و باید پشت هم باشند و در عین رقابت از هم حمایت کنند و دولت نیز موظف به حمایت از این خانواده بزرگ است.
وی با بیان اینکه خط قرمز ما در بخش مطبوعات نظام است و جز آن خط قرمز دیگری نداریم، اظهار کرد: جای تاسف است ،اگر که یک رسانه ی ضد انقلاب بیننده های زیادی داشته باشد و باید نقطه اصلی این ضعف پیدا و برطرف شود.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظام جامعه اسلامی بر پایه مردم است، خاطر نشان کرد: خبرنگاران چشم و گوش بینای جامعه هستند و در نظام جمهوری اسلامی نقش مهمی ایفا می کنند چون دانستن حق مردم است و این حق از طریق رسانه ها به مردم پرداخت می شود.
کوچکی نژاد با بیان اینکه دشمن سالهاست جنگ فرهنگی آغاز کرده است، افزود: فرهنگ ما نفوذ ناپذیر است و دشمن روش خود را تغییر داده و به جنگ اقتصادی روی آورده است و در شرایط کنونی یکی از وظایف مطبوعات شفاف سازی است و مردم باید بدانند منشاء مشکلات کجاست.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه نهاد ها پشت دولت هستند و از آن حمایت می کنند اما مجلس در کنار حمایت بر فعالیت های دولت نظارت می کند و اگر دولت موفق عمل نکندباید پاسخگوی مجلس باشد.
نایب رییس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در زمان جنگ هم در کنار مقابله با دشمن با تحریم ها نیز مقابله می کردیم، تاکید کرد: قدرت نظام جمهوری اسلامی نسبت به آن دوره بیشتر است و می توانیم نسبت به آن دوره بهتر عمل کنیم و از این مقطع حساس عبور کنیم.
فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم با تشکر از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی به جهت حمایت از برگزاری این برنامه، اظهار کرد: امیدواریم این جشنواره که در سطح ملی برگزار شد همواره تداوم پیدا کند و هر ساله در روز ملی قلم شاهد برگزاری آن باشیم.
وی با تاکید بر اینکه رسانه ها مهم ترین حلقه واسط بین مردم و مسئولان می باشند، خاطر نشان کرد: گیلان یکی از استانهای پیشرو در این زمینه در کشور است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: در استان گیلان ۲۸۸ رسانه و ۱۱۶ پایگاه خبری دارای مجوز و ۱۹ روزنامه فعالیت می کنند که در زمینه گفتمان سازی در استان به ما کمک می کنند و ضروری است که بسیاری از خواسته ها و مشکلاتشان را پیگیری و برطرف کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نقش منطقه آزاد انزلی در این جشنواره برجسته بود، تاکید کرد: رسانه و مطبوعات نگرش مردم نسبت به مسائل مختلف کشور را تغییر می دهد و خیلی از موضوعات را روشن سازی می کند و باید این راه پر تداوم و هموراه گیرا و رسا باشد.
لازم بذکر است در این مراسم کریم خرسندی مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان گزارشی از عملکرد اعضای ستاد برگزاری جشنواره ملی مطبوعات ارائه و دکترحمید ضیایی پرور سرپرست هیات داوران و مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیانیه هیات داوران را قرائت کردو در پایان از آقایان محمد کوچک پور کپورچالی عکاس پیشکسوت گیلانی و اسماعیل راستی خبرنگار پیشکسوت ورزشی گیلان و ۲۱ نفر از منتخبان هفت بخش رقابتی که حائز رتیه های اول تا سوم شده بودند با اهدای تندیس ،لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شد.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو