ژئوپارک جهانی قشم پیشتاز در اعتلای فرهنگ

مدیر ژئوپارک جهانی قشم، تقویت فرهنگ و دانش بومی کودکان جزیره را سرمایه ای ارزنده برای آیندگان دانست.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی با تبریک روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کشور بیان داشت: انس کودکان و نوجوانان با کتاب و ادبیات بومی می تواند منبع الهامی برای خلق آثار ادبی، حفظ سنن و انتقال تاریخ به نسل های بعد باشد. 
وی از اجرای برنامه ای به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان خبر داد و افزود: مدیریت ژئوپارک جهانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم اقدام به برگزاری برنامه ای با عنوان "خلاقیت در نوشتن" برای کودکان غرب جزیره نمود.
به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم این برنامه در مرکز آموزشی دولاب با شرکت 22 کودک از روستاهای دولاب، سرریگ و دوستکو برگزار شد.
امری کاظمی در توضیح بیشتر عنوان کرد: در این برنامه با تاکید بر اهمیت کتاب در زندگی، کودکان از طریق داستان با شیوه های خلاقیت در نوشتن آشنا شده و با نوشتن نامه ای در طرح "اعضای مکاتبه ای کانون" شرکت کردند.
وی ادامه داد: مضمون این نامه ها معرفي ژئوسايت هاي ژئوپارك و گونه هاي گياهي و جانوري جزیره قشم بود و در پایان با الصاق تمبر اختصاصی ژئوپارک برای اعضای مکاتبه ای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان هرمزگان ارسال شد.
وی هدف از اجرای  این برنامه را آشنایی کودکان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگی کودکان عنوان کرد و ادامه داد: این مدیریت با شعار" کودکان سفیران ژئوپارک ضامن توسعه پایدار جزیره قشم" در حوزه کودک، ارتقاء سطح آگاهی و توان کودکان جزیره را بخشی از وظایف خود می داند.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم، ادبیات هر ملتی را نمایی از فرهنگ و اندیشه آن دانست و گفت: کودکان در انتقال ظرفیت های طبیعی جزیره و حفظ ادبیات آن که بخشی از میراث ناملموس وگنجینه‌ای ارزشمند برای آیندگان است، نقشی تعیین کننده دارند.
هجدهم  تیر ماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان مقارن است با روز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و خالق اثر معروف «قصه های خوب برای بچه‌های خوب» که با این اثر ارزنده جایزه سازمان جهانی یونسکو را در سال ۱۳۴۳ ازآنِ خود و در حقیقت نصیب ایران کرد. این روز از سال ۱۳۹۲در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز ادبیات کودک و نوجوان» ثبت شده است.
کودکی کردن، جلوهء طبیعی انسان است و به رسمیت شناختن آن زندگی پرباری برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان رقم زده، به رشد و بالندگی نسل های آینده می انجامد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو