مسیر منتهی به فرودگاه پیام بهسازی می شود

طرح بهسازی جاده مهرشهر ـ ماهدشت و مسیر دسترسی فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام در دستور کار قرار گرفت.


به گزارش فرینا، مشاور و طراح مسیر مهرشهر ـ ماهدشت در نشست کمیته ساماندهی راه های منتهی به فرودگاه پیام گفت: این طرح تا هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

ناصر صادقی افزود: تبدیل مسیر مهرشهر- ماهدشت به بزرگراه 6 خطه برای سال های آینده پیش بینی شده است.

صادقی گفت: گام اول برای بهسازی این محور، روکش آسفالت و احداث یک تقاطع همسطح برای ورودی منطقه ویژه اقتصادی پیام در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در آینده نیز بحث احداث یک تقاطع غیر همسطج برای ورودی دوم پیام در نظر گرفته شده است.

مشاور و طراح مسیر مهرشهر ـ ماهدشت ادامه داد: با توجه به راه اندازی و افتتاح فرودگاه بین المللی پیام در هفته دولت، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی اداره کل راه و شهرسازی البرز، تمامی تلاش بر این است تا هفته دولت بهسازی و ایمن سازی اولیه جاده مهرشهر ـ ماهدشت انجام شود.

محور مهرشهر ـ ماهدشت، تنها راه دسترسی به منطقه ویژه اقتصادی پیام، مرکز فضایی ماهدشت، فرودگاه بین المللی پیام و مجموعه 12 هزار واحدی مسکن مهر ماهدشت است.

بر اساس آمار سال 96 دستگاه های تردد شمار سازمان راهداری، در این محور بیش از 2 میلیون و 600 هزار تردد جریان داشته است.شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 تحت عنوان مرکز خدمات هوایی جهت ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات هلیکوپتری به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران بنا به مصوب تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد. نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرارگرفتن در مجاورت راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است. همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی، برخورداری از گمرک، گذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیک بودن به مراکز تولید میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته را از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان برشمرد. یکی دیگر از مهم ترین قابلیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام، دارا بودن فرودگاه بین المللی پیام به عنوان بزرگترین و تنها فرودگاه کارگو (پایانه بار هوایی) کشور است. یکی دیگر از مزیت هایی که طی ماه های آینده منطقه ویژه اقتصادی پیام از آن برخوردار می شود، مسافربری شدن فرودگاه پیام البرز است، تمامی اقدامات در حال انجام است تا با سرعت پروژه های مرتبط با مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام به سرانجام برسد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو