جابجایی نیمی از کالاهای صادراتی خراسان رضوی از گمرک منطقه ویژه دوغارون

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از نیمی از کالاهای صادراتی خراسان رضوی از گمرک منطقه ویزه اقتصادی دوغارون جابه جا می شود.

به گزارش فرینا، محمد رحیم نوروزیان در حاشیه بازدید از مرز دوغارون گفت: این گمرک با بیش از 100 سال قدمت در شهرستان تایباد، از مهمترین و فعالترین گمرکهای کشور است که هم اکنون بیش از 50درصد کالاهای صادراتی خراسان رضوی از طریق این گمرک جابه جا می شود.

نوروزیان گفت: شهرستان مرزی تایباد از جایگاهی راهبردی برخوردار است و توجه به گمرک و مرز دوغارون و فراهم شدن زیرساخت های لازم در این منطقه مرزی می تواند نقش بسزایی در اشتغال جوانان جویای کار و تامین معیشت خانواده های مرزنشین داشته باشد.

وی افزود: باتوجه به اشتراکات فرهنگی بین 2کشور همسایه، به ویژه شهرستان تایباد با حوزه جنوب غرب افغانستان و استان هرات، می توان در حوزه مسائل فرهنگی دو منطقه تعاملات مناسبی داشت.

معاون استاندار خراسان رضوی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در نقطه صفر مرزی نیز گفت: هرات از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون 120 کیلومتر فاصله دارد و  نقش بسزایی در اقتصاد بین دو کشور دارد.

خراسان رضوی با کشور افغانستان 300کیلومتر مرز مشترک دارد.تایباد در منطقه مرزی شرق کشور  قرار دارد. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.