افتتاح اولین مرکز تخصصی مادر و کودک در منطقه آزاد ارس

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از افتتاح اولین مرکز تخصصی مادر و کودک همزمان با آغاز رویداد سالانه طرح صبا و هفته بهزیستی در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت: این مرکز با توجه به اهمیت نقش کودکان امروز در توسعه آینده کشور و منطقه آزاد ارس، افتتاح شده است. 
یوسف داداش زاده با تاکید بر حرکت منطقه آزاد ارس به سمت سرمایه گذاری توسعه محور بر اساس منابع انسانی، افزود: توانایی، دانایی و سلامت ارتباط مستقیمی با نوع پرورش دهه اول هر فرد دارد و از این جهت باید توجه بیشتری به پرورش و تربیت کودکان شود. 
داداش زاده گفت: زندگی ماشینی، تحرک کم، تغذیه نامناسب، گستردگی رسانه ها، بازی های رایانه ای، فقدان مهارت های زندگی، استرس ناشی از مشکلات خانوادگی و افت تحصیلی از جمله مسائلی هستند که اگر از کودکی به آنها پرداخته نشود، جامعه سالم و شادابی نخواهیم داشت. 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در پایان با اشاره به برنامه های اجتماعی و سلامت محور سازمان منطقه آزاد ارس، افزود: حمایت از ایجاد چنین مجموعه هایی برای رسیدن به هدف ایجاد شهر سالم، جامعه ایمن جلفا در قالب ارس 2020 بسیار ضروری است و از مردم نیز می خواهیم که در این زمینه با سازمان منطقه آزاد ارس مشارکت داشته باشند.  
گفتنی است، مرکز تخصصی مادر و کودک با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس و اداره بهزیستی جلفا و با سرمایه گذاری یک میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح شده است. 
این مرکز در زیربنایی بالغ بر 250 متر مربع تاسیس شده و خدماتی چون بازی درمانی، درمان مشکلات یادگیری، ارتقای توانمندی های حرکتی – هوشی، مهندسی خلاقیت، تقویت هوش فضایی و تقویت استعدادهای کودکان در مرکز تخصصی مادر و کودک ارائه می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.