معاون سرمایه گذاری و رونق کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند :

قانون کار در منطقه آزاد اروند تسهیل شد

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به‌منظور تسریع در امور زیربنایی، افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشغال سالم و مولد و تنظیم بازار کار در منطقه آزاد اروند قانون کار در این منطقه تسهیل شد.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی افزود: ورود سرمایه‌گذار و افزایش میزان سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه شهری است.
موسوی بابیان اینکه ما در منطقه آزاد اروند به‌شدت به دنبال این موضوع هستیم و تلاش داریم تا با ارائه راهکارهای مختلف شاهد رونق توسعه در منطقه باشیم، گفت: حصار کشی منطقه، ایجاد دروازه‌های ورودی، لغو روادید، تقویت زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و بسیاری از اقدامات انجام‌شده در منطقه نیز در همین راستا است.
وی افزود: جذب سرمایه‌گذار با توجه به اهمیت و تأثیر زیادی که در رونق کسب‌وکار و توسعه اقتصادی در منطقه دارد همواره در اولویت کاری سازمان منطقه آزاد اروند است.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند بابیان اینکه یکی از مواردی که سرمایه‌گذاری را تحت تأثیر قرار می‌دهد قراردادی است که بین کارگر و کارفرما انجام می‌شود، گفت: بر همین اساس قرارداد کار در مناطق آزاد در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تصویب و به این مناطق ابلاغ شد.
موسوی افزود: این قرارداد بسیاری از محدودیت‌هایی که در قرارداد کار سرزمین اصلی بسته می‌شود را برداشته و دست کارگر و کارفرما را در بستن قرارداد باز می‌گزارد.
وی گفت: این قرارداد به‌عنوان نمونه و الگویی واحد برای کلیه کارگاه‌های واقع در محدوده مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی است و با توجه به فلسفه بنیادین و راهبردی این مناطق تصویب‌شده است.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: اهداف این قرارداد شامل تسریع در امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار، تولید و صادرات است.
موسوی گفت: پس از تشکیل جلسات متعدد کارشناسی توسط کارگاه‌های تخصصی شورای راهبردی اشتغال با موضوع بررسی مقررات مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران در زمینهٔ اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تأمین اجتماعی این قرارداد تعیین شد.
وی افزود: قرار کار مناطق آزاد اساسی‌ترین قدم در جهت تسهیل مقررات نیروی انسانی، کار، بیمه و تأمین اجتماعی است و با نگاهی جامع و آینده‌نگر به مقوله کار و اشتغال در کارگر و کارفرمایان ایجاد انگیزه بیشتری می‌کند.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند بابیان اینکه این قرارداد کار در پالایشگاه آبادان، پتروشیمی‌ها، تولیدی‌ها و کلیه نهادها، سازمان‌ها، کارگاه‌ها و بازارهای منطقه قابلیت اجرایی دارد، بیان کرد: ابلاغ آن از ابتدای سال جاری انجام‌گرفته است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.