رشد 100 درصدی آسفالت معابر شهری قشم

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از رشد 100 درصدی پروژه آسفالت معابر شهر قشم در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، محرم بهاروند در جمع خبرنگاران با تاکید بر اقدام جهادی سازمان منطقه آزاد قشم دراجرای پروژه آسفالت معابر درون شهری گفت: با شروع نهضت آسفالت در سال 94  به دستور حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و در راستای ارتقای کیفیت خدمات به قشموندان، بیش از 100 هزار مترمربع آسفالت به فضای معابر شهر قشم افزوده شد و طی چهار ماه گذشته با اجرای121 هزار متر مربع آسفالت در شهرک ها توسط سازمان، این رقم به  200 هزار متر مربع آسفالت رسید.
وی افزود: این در حالی است که تا قبل از سال 94 ، شهر قشم فقط حدود 200 هزار مترمربع آسفالت در معابر درون شهری داشته است. نرخ دو برابری متراژ آسفالت های انجام شده شهر قشم در سه سال اخیر، حاکی از موفقیت سازمان منطقه آزاد قشم در عملیاتی کردن نهضت آسفالت است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم  ادامه داد: پروژه آسفالت شهرک های شهر قشم از اسفند ماه سال گذشته با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال و با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور بهره مندی قشموندان از شرایط مناسب تردد و داشتن فضای شهری مناسب، در این شهر آغاز شد.
وی ادامه داد: یکی از نگرانی های اساسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سلامت شهروندان است و یقیناً زندگی مردم در کوچه های خاکی  ضمن به خطر انداختن بهداشت عمومی و افزایش حساسیت های تنفسی در سطح شهر که در پی ایجاد گردوخاک پس از هر تردد وبخصوص در زمان بروز طوفان بوقوع می پیوندد ، باعث افزایش پدیده حیوانات ولگرد نیز شده بود و این ملاحظات باعث شد تا طرح آسفالت معابر شهری قشم به یکی از اولویت های این معاونت تبدیل گردد.
وی با تاکید بر پیشرفت 75 درصدی این پروژه در شهرک های شهر قشم، گفت: تا پایان تابستان امسال، طرح عملیات آسفالت 121 هزار متر مربع از معابر سه شهرک سام و زال، سیستان و بوستان به منظور بهره مندی ساکنین این شهرک ها از معابری با دسترسی مناسب به اتمام می رسد.
بهاروند با اشاره به پایان عملیات روکش آسفالت کوچه های شهرک سام و زال، بیان کرد: تاکنون بخشی از این پروژه با 84 هزار مترمربع آسفالت از جمله راه دسترسی به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به پایان رسیده است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم به طرح آسفالت شهرک مسکونی سیستان بعد از 15 سال اشاره کرد و عنوان نمود: عملیات آسفالت این شهرک در یک اقدام جهادی به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با اجرای 25 هزار متر مربع آسفالت در بخشی از شهرک سیستان از ماه گذشته آغاز شد و طبق برنامه ریزی انجام شده و زمان بندی از پیش تعیین شده  به اتمام رسید.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از اجرای عملیات آسفالت معابر اسکله بهمن شهر قشم به میزان دو هزار متر مربع خبر داد و افزود : آسفالت معابر خاکی شهرک های نریمان و الهیه قشم نیز در دستور کار است و بدون هیچ توقفی در روند پروژه، از روز گذشته عملیات پوشش آسفالت در شهرک الهیه آغاز گردیده است.
نهضت آسفالت در جزیره قشم همزمان با پذیرش مسئولیت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد قشم از سوی حمیدرضا مومنی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و با گذشت سه سال علاوه بر آسفالت و بهسازی معابر برون شهری، راه ها و جاده های سراسر قشم مخصوصا روستاهای غرب جزیره، عملیات آسفالت معابر درون شهر قشم هم رو به اتمام است و به زودی معابر شهر درگهان نیز آسفالت خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو