پیشرفت 90 درصدی ساحل سازی اروند کبیر

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند از پیشرفت 90 درصدی پروژه ساحل سازی اروند کبیر خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از برنا، موعود شمخانی گفت: در راستای طرح گردشگری مینوشهر مقرر شد دژ مرزی به‌عنوان اصلی‌ترین مانع ارتباط مردم و شهروندان با ساحل اروند به عنوان یکی از مزیت های فوق العاده منطقه، برداشته شود.وی گفت: در فاز اول به همت سازمان منطقه آزاد اروند دژ مرزی به طول هزار و 700 متر از محل خروجی اروند صغیر به رودخانه اروند از بقایای جنگی پاکسازی و خاکبرداری شد تا ساحل آزاد سازی شود.
شمخانی افزود: مطابق مصوبات کمیته رودخانه های مرزی و با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، طرح کلی گردشگری ساحل پیرامونی جزیره مینو به صورت مرحله به مرحله به اجرا گذاشته شد. لذا در مرحله دوم نوبت به اجرای عملیات احداث جاده پیرامونی و الزامات پدافند غیرعامل در طول 1700 متر مذکور رسید که طی موافقتنامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان به عنوان مجری به مبلغ سی و پنج میلیارد و 992 میلیون ریال منعقد شد.
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: این قرارداد شامل احداث مسیر آسفالته دوخطه و احداث یک دستگاه پل ارتباطی و نرده حفاظتی اطراف جاده به انضمام روشنایی مسیر طی زمان 6 ماه از ابتدای سال ٩٧ منعقد شد.
وی تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر با پیشرفت حدود 90 درصد در مراحل پایانی اجرا است که امیدواریم در مرحله بعدی شاهد احداث فضای تفریحی و تثبیت ساحل در این مکان باشیم که پیش بینی می شود در سه ماه آخر سال 97 کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
شمخانی در پایان خاطر نشان کرد: برای ادامه این مسیر به طول حدود 11 کیلومتر، مهندسین مشاور صاحب صلاحیت اخذ شده، در حال مطالعه و طراحی مسیر و فضاهای تفریحی گردشگری و سرمایه‌گذاری است که پس از تائید کمیته رودخانه های مرزی به صورت قطعات محدود آزاد سازی و اجرا می شود.لازم به ذکر است که دو هفته پیش فعالان اجتماعی و فضای مجازی طی بازدیدی از پروژه های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند در جریان جزئیات پروژه ساحل سازی اروند کبیر نیز قرار گرفتند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو