افزایش ظرفیت پروازها در فرودگاه ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با هدف تسهیل عبور و مرور سرمایه‌گذاران ظرفیت انجام پروازهای بین‌المللی به فرودگاه ماکو اضافه می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از تسنیم، غلامرضا سلیمانی شامگاه دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: چشم‌اندازی که برای منطقه در نظر داریم در روز معارفه بیان شده و در همه حال در تلاش هستیم که برنامه‌ها را جاری کنیم.
وی خاطر‌نشان کرد: منطقه آزاد ماکو در مرحله معرفی است و تلاش می‌کنیم با توجه به سیاست‌های بالادستی پیش برویم و چشم انداز ما توسعه پایدار، سبز و هوشمند است به نوعی که می‌خواهیم بر اساس برنامه ریزی منطقه‌ای برنامه‌ها را پیش برده و سبب پیشرفت منطقه شویم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برنامه ریزی که به صورت کلی انجام می‌شود برنامه ریزی متمرکز است و در منطقه آزاد ماکو به دنبال آن هستیم که برنامه‌ها را با توجه به ظرفیت‌های منطقه پیش ببریم.
وی با اشاره به تأثیر مثبت تصمیمات در منطقه در زندگی مردم تصریح کرد: بعد اجتماعی فرهنگی باید در برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد و اگر زمانی در برنامه‌های اقتصادی موفق نشده‌ایم به سبب ضعف در برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی است.
سلیمانی با بیان این که ماکو و منطقه آزاد ماکو دروازه ارتباطی ایران با اروپاست بیان کرد: شهر بازرگان باید به صورت مدرن پیشرفت کرده و ساخته شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: این منطقه باید با پیشرفت سبز پیش برود و مبنای توسعه منطقه سرمایه گذاری است و کارهای عمرانی و زیرساختی باید بیش از پیش انجام شود.
وی یادآور شد: تسهیل فرآیند برای جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی جزو اولویت‌های منطقه است و از روزی که کار را به دست گرفته‌ایم به دنبال کاهش زحمت مردم و افزایش بازدهی‌ها هستیم به نوعی که میز خدمت را نیز در منطقه ایجاد کرده‌ایم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تأکید کرد: تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی دومین برنامه منطقه است و تا پایان برنامه ششم شاخص گذاری‌ها انجام شده است.
وی اظهار داشت: بحث کشت صنعتی و توسعه لجستیک جزو دیگر موضوعاتی هستند که مد نظر ماست و مطالعات کشت صنعتی توسط اندیشکده انجام می‌شود و به دنبال توسعه کشتی هستیم که کار اقتصادی برای بازار جهانی باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اظهار امیدواری برای عملیاتی کردن اقدامات دو هتل پنج ستاره در منطقه افزود: محور گردشگری ظرفیت بسیار خوبی دارد ولی متأسفانه این منطقه به صورت نامناسبی در رسانه‌ها مطرح می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: پاسپورت هر سرمایه گذاری که در منطقه آزاد ورود کند مهر کشوری نمی‌خورد تا فرد محدودیتی در کشور خود نداشته باشند از این رو بهتر از پیش می‌توان سرمایه گذاران را جذب کرد.
سلیمانی با اشاره به این که از جانب منطقه آزاد هیچ پروژه‌ای در رکود به سر نمی‌برد بیان کرد: به دنبال این هستیم که فرودگاه منطقه را برای پروازهای بین‌المللی اختصاص دهیم.
وی با بیان این که طرح جامع منطقه در  حال تدوین است یادآور شد: همایش سرمایه گذاری با حضور ۲۵۰ سرمایه گذار برگزار شد که ۱۶۰ مورد طرح جمع آوری شد و از جذب ۲۰ هیئت سرمایه گذاری در منطقه نیز می‌توان نام برد که اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.
سلیمانی تصریح کرد: فقدان زیرساخت‌های منطقه موضوعی است که مردم را اذیت می‌کند بنابراین آزادراه بازرگان ماکو به زودی  شروع می‌شود و ۶۰ کیلومتر آزادراه نیز از قبل در منطقه شروع شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تأکید کرد: تا جایی که بتوانیم مسئولان را به منطقه بکشانیم به همان اندازه نیز تأثیر مثبتی در منطقه می‌توان دید.
وی با بیان این که منطقه آزاد ماکو قطب تولید شیلات و دام است اظهار داشت: از این رو باید دید چه گونه‌هایی می‌تواند در آینده برای منطقه مفید باشد را تقویت کرد.
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم منطقه را به خوبی به چینی‌ها معرفی کنیم به راحتی می‌توانیم اعتبارات زیادی را از این کشور و سرمایه گزارانش جذب کنیم، همچنین در بخش صنعت نیز می‌توان اقدامات بسیاری را با کشور ترکیه انجام داد.
سلیمانی با بیان این که بوم گردی در کشورمان به درستی جا نیفتاده بود یادآور شد: ظرفیت زیادی در بوم گردی داریم و اکثر گردشگران به دنبال این مهم هستند در همین راستا جشنواره‌ای برگزار شد که هزینه جوایز و رفت و برگشت این جشنواره بر عهده منطقه بود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو