اعمال هرنوع محدودیت در واردات مناطق آزاد خلاف قانون است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: طبق قانون واردات هرنوع کالا به غیر از کالاهای اسرائیلی و خلاف شرع به مناطق آزاد، آزاد بوده و مخالفت با این موضوع مقابله با نص صریح قانون است.

به گزارش، محسن نریمان در نشست با شرکت های واردکننده خودرو افزود: اعمال هرنوع محدودیت در واردات کالا در مناطق آزاد خلاف قانون است.
نریمان گفت: طبق قانون واردات هرنوع کالا به غیر از کالاهای اسرائیلی و خلاف شرع به مناطق آزاد، آزاد بوده و مخالفت با این موضوع مقابله با نص صریح قانون است.
وی با بیان اینکه بیش از هشت هزار دستگاه خودروی ارس پلاک در این منطقه آزاد تردد دارند، افزود: به واسطه شرکت های واردکننده خودرو 300 نفر شغل در ارس ایجاد شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه متاسفانه برخی تصمیم ها سرمایه گذاری ها را به خطر می اندازد، گفت: دلواپسان واردات خودرو از مناطق آزاد نگران کالاهای وارداتی با ارز دولتی باشند.
نریمان افزود: طبق قانون باید صفر تا صد معاملات خودروهای وارداتی ارس در محدوده این منطقه انجام شود.
وی گفت: با استناد به قوانین مناطق آزاد، خرید و فروش خودروهای پلاک مناطق آزاد صرفا از طریق مدیریت توسعه تجارت و ثبت در دفاتر امور خودرویی و شماره گذاری این مناطق امکان پذیر است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی و اجرای قوانین، هرگونه معامله و عرضه نمایشگاهی و فروش خودرو ارس پلاک خارج از محدوده منطقه آزاد ارس ممنوع است.
گفتنی است؛ در این نشست مدیران شرکت های واردکننده خودروهای خارجی مشکلات و مطالب خود را با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، قائم مقام مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در میان گذاشتند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو