کاهش واردات کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی 

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: 2 میلیون و 591 هزار تن کالای غیرنفتی در 4 ماه نخست امسال وارد بندر شهید رجایی شد که این میزان در همسنجی با پارسال کاهش 27 درصدی داشته است.

به گزارش فرینا و به نقل از ایرنا، الله مراد عفیفی پور افزود: در این مدت 11میلیون و 934 هزار تن کالای غیرنفتی نیز از بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که افزایش 2 و 6 دهم درصدی داشته است.
عفیفی پور گفت: هم چنین در این مدت یک میلیون و 40 هزار تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی ترانشیپ، یک میلیون و 796 هزار تن ترانزیت و 12 هزار و 468 تن کابوتاژ شده است.
وی گفت: در 4 ماه نخست امسال، 382 هزار تن فرآورده نفتی نیز وارد این بندر شد که این میزان کاهش 61 درصدی در همسنجی با پارسال داشته است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: در این مدت، 2 میلیون و 710 هزار تن فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر، 15هزار و 437 تن ترانزیت و 5 میلیون و 229 هزار تن کابوتاژ شده است.
عفیفی پور گفت: در مجموع در این دوره زمانی، 26 میلیون و 273 هزار و 414 تن انواع کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که این میزان شامل 17میلیون و 935 هزار تن کالای نفتی و 8 میلیون و 337 هزار تن غیر نفتی است.

تردد کشتی ها به بندر شهید رجایی 2.4 درصد افزایش یافت
وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، یک هزار و 328 فروند کشتی به بندر شهید رجایی وارد شد که تردد این تعداد شناور افزایش 2 و 4 دهم درصدی را نشان می دهد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یکهزار و 122 فروند از این کشتی ها دارای تناژ بالای هزار تن و 206 فروند نیز زیر یک هزار تن بوده است.
بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بندرهای کشور را پشتیبانی می کند.
این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.