انعقاد 1089 قرارداد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی اترک

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اترک گفت: تاکنون یک هزار و 89 فقره قرارداد پذیرش سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک بسته شده است.

به گزارش فرینا، حجت اله خلیل زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از این تعداد، 715 واحد بهره بردار و 374 فقره هم به صورت طرح صنعتی در حال ساخت از مرحله زمین تا نصب سوله و ماشین آلات هستند.
خلیل زاده گفت: در واحدهای بهره بردار، زمینه ایجاد 13 هزار و 165 شغل با سرمایه گذاری هشت هزار و 240 میلیارد ریال فراهم است.
وی مساحت کل شهرک ها و نواحی صنعتی به همراه منطقه ویژه اقتصادی اترک در استان را دو هزار 41 هکتار زمین اعلام کرد و افزود: 846 هکتار از این اراضی به صورت صنعتی و قابل واگذاری است که افزون بر 497 هکتار آن به متقاضیان برای سرمایه گذاری واگذار شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اترک گفت: در استان 24 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که 23 شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت یک هزار و 33 هکتار عملیاتی و آماده واگذاری به متقاضیان است.
خلیلی زاده افزود: منطقه ویژه اقتصادی اترک هم یک هزار و هشت هکتار زمین دارد که زیر ساخت های مورد نیاز برای پذیرش متقاضی و سرمایه گذاری در سطح 250 هکتار آماده است.
مدیرعامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان به حمایت های دولت برای حمایت از رونق تولید در استان طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: اکنون این طرح حمایتی دولت در قالب رونق تولید پیگیری می شود.
وی افزود: پارسال در استان گلستان 10 هزار و 500 میلیارد ریال برای رونق تولید در واحدهای راکد، نیمه فعال، بهره برداری واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و بازسازی و نوسازی از جمله مستقر در شهرکها و نواحی پرداخت شده است.
خلیلی زاده گفت: 70 درصد از صنایع کوچک فعال استان در شهرک ها و نواحی صنعتی این خطه شمالی مستقر هستند.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت و 14 شهرستان، دارای مزیت های نسبی در بخش کشاورزی و گردشگری است و مطابق سند توسعه قرار است به سوی صنعتی شدن هم پیش برود.
طبق گزارش دستگاه های مرتبط با حوزه صنعت در گلستان، در این استان بیش از 930 واحد صنعتی فعال وجود دارد که 91 درصد آن در حوزه صنایع کوچک، 6 درصد در بخش صنایع متوسط و سه درصد صنایع بزرگ است.
هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای مرکزی از طریق زمینی و ریلی، افزون بر 100کیلومتر ساحل خزر و خلیج گرگان و نزدیک بودن به بندر امیرآباد بهشهر در مازندران، فعالیت گمرک مرزی اینچه برون و فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان از جمله ظرفیت های زیرساختی استان است که زمینه فعالیت اقتصادی در شهرک ها و نواحی استان گلستان را افزایش می دهد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.