نخستین نشست شورای مشورتی جوانان منطقه آزاد ماکو برگزار شد

نخستین نشست شورای مشورتی جوانان منطقه آزاد ماکو با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، قائم مقام مدیرعامل، رئیس اندیشکده توسعه ای منطقه و جمعی از جوانان منطقه برگزار شد.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو یکی از رویکردهای کاری خود را استفاده از نظرات جوانان دانست و گفت: در این شورا ایده های پخته و عملیاتی جوانان برای استفاده در تصمیم گیری ها استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه جوانان این منطقه افرادی پر نشاط و شاداب هستند افزود: پرسشگری و مطالبه گری یکی از ویژگی جوانان است و چشم اندازی که برای منطقه ترسیم می شود توسط شما و نخبگان تبیین شده است.
سلیمانی مشارکت جامعه محلی در توسعه را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه هوشمند با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و توسعه سبز بر اساس صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی دو محور اساسی در این منطقه است و اقدامات توسعه ای بر مبنای آنها صورت می گیرد.

جذب گردشگران چینی برای بازدید از منطقه آزاد ماکو در آینده نزدیک
وی حوزه لجستیک و گردشگری را راهکار کارآفرینی و برون رفت از رکود اقتصادی دانست و تصریح کرد: ۹۰ درصد سرمایه گذاری های کارآفرینی در دنیا در حوزه خدمات لجستیک و گردشگری است و طبق صحبت هایی که با سفارت چین در ایران داشتیم می توانیم میزبان درصدی از انبوه گردشگر چینی در منطقه آزاد ماکو باشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه با برنامه ریزی در حوزه لجستیک و گردشگری تا ۵ سال آینده می توانیم ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در منطقه ایجاد کنیم افزود: فارغ از ظرفیت های لجستیک و گردشگری،  سرمایه گذاری در معدن و کشاورزی نیز در توسعه اقتصادی منطقه مهم است.
سلیمانی با اذعان بر اینکه امروز نیاز مند استفاده از دانش کشورهای پیشرفته در حوزه بازاریابی هستیم اظهار داشت: باید اقرار کنیم که ما مهارت بازاریابی جهانی نداریم و لازمه پیشرفت صنعتی وجود رابطه بین صنعت و نیروی انسانی تحصیل کرده ماهر است.
وی فرهنگسازی را یکی از وظایف جوانان عنوان کرد و تصریح کرد: نباید فقط انتظار داشته باشیم یک سازمان خاص به زیباسازی و توسعه شهری اقدام کند بلکه شما باید با فرهنگسازی در بین جامعه ، مطالبه و پرسشگری را فرهنگی همگانی کرده و از دیگر ادارات و سازمان ها نیز در راستای توسعه منطقه مطالبه گری کنید.

پرهیز از حاشیه سازی به توسعه منطقه کمک می کند
قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت: شورای مشورتی جوانان نعمتی است که در کنار مدیران می تواند نقش مهمی در تصمیم گیری ها داشته باشد به شرطی که شما جوانان از حاشیه ها و ذهنیت های منفی دوری کنید.
علیرضا نصیری با اشاره به اینکه جوانگرایی و میدان دادن به جوانان نه یک شعار بلکه یک واقعیت اجتناب ناپذیر و اقتضای مدیریت موفق است افزود: وظیفه من و شما ارائه ایده های خلاق و نوین برای توسعه است و اینکه فلان مدیر در گذشته چه کارهایی کرده و چقدر برای پروژه ای هزینه کرده وظیفه سازمان بازرسی و ارگان های ذی ربط است.
وی از جوانان خواست تا با بازسازی ذهنیت های منفی نسبت به گذشته، انرژی خود را صرف رونق تولید و اشتغال در منطقه صرف کنند.

اندیشکده توسعه ای منطقه آزاد ماکو در راستای توانمندسازی، ظرفیت سازی و کارآفرینی فعالیت می کند
علی ملکی رئیس اندیشکده توسعه ای منطقه آزاد ماکو نیز گفت: این اندیشکده با برگزاری دوره هایی به دنبال توانمندسازی، ظرفیت سازی و کارآفرینی با ارائه ایده های علمی است تا مسیر کارآفرینی و اشتغال را به ‌عنوان مهمترین نیاز منطقه هموار می‌کند و بهبود روش‌ها و فرآیندهای گذشته سبب افزایش عملکرد این گونه طرح‌ها می‌شود.
وی با انتقاد از اینکه تعدادی از مراجعین به اندیشکده به دنبال استخدام های دولتی هستند افزود: باید انگیزه کارآفرین برای ایجاد اشتغال را افزایش دهیم تا تلاش برای جای گرفتن در استخدام های دولتی کاهش یابد، بنابراین لزوم تغییر نگرش جوانان منطقه و تسهیل در دریافت مجوزهای کسب و کار بیش از پیش حس می شود.
ملکی راه اندازی کسب و کارهای کوچک را بستری برای شکوفا شدن خلاقیت نیروی انسانی، ایجاد فرصت‌های شغلی در مدت زمان کم دانست و تصریح کرد: اتکا به منابع زیرزمینی همچون نفت نظام پدرسالاری را در جامعه ایجاد می کند، بدین ترتیب محیط کسب و کار برای بخش خصوصی در معرض تهدید و تخریب است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو