حمایت ویژه منطقه آزاد ارس از تولید پوشاک ایرانی

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در دیدار با اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از ارائه تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان پوشاک داخلی در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در این دیدار با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی از آمادگی ارس برای برگزاری نمایشگاه پوشاک تولید داخل در این منطقه خبر داد و افزود: ما تلاش خواهیم کرد زمینه ها و مشوقات لازم را برای صادرات پوشاک ایرانی از منطقه آزاد ارس فراهم کنیم.
وی با اشاره به تاثیرات مخرب تحریم های صورت گرفته از سوی ترامپ برخی تصمیمات داخلی را هم شتاب زده خواند و گفت: این تصمیمات شتاب زده سرعت حرکت مناطق آزاد را کند کرد.
نریمان ادامه داد: مناطق آزاد هیچ وقت گلوگاه قاچاق نبوده اند و این کم لطفی در حق آنان ناشی از عدم شناخت مناطق آزاد و کارکرد صحیح آن ها است که در صورت اصلاح این نگاه می توان از مناطق آزاد برای کم تر کردن آسیب های تحریم و حتی مقابله با آن استفاده کرد.
نریمان ادامه داد: منطقه آزاد ارس با دعوت از تولید کنندگان پوشاک داخلی برای حضور در ارس و ارائه تسهیلات ویژه به آنان در نظر دارد زنجیره کامل تولید پوشاک را در داخل منطقه برای تولید کنندگان فراهم کند.
در این دیدار نائب رئیس اتحادیه پوشاک افزود: بنا داریم پس از حضور در ارس و در صورت پاسخ مثبت بازار به حضور پوشاک داخلی در مرحله بعدی از پتانسیل های موجود در منطقه برای تولید و استقرار تولید در ارس نیز استفاده کنیم.
بهرام شهریاری افزود: این نخستین بار است که یک منطقه آزاد نگاه ویژه ای به تولیدات در داخل سرزمین اصلی داشته و تصمیم به ارائه تسهیلات برای عرضه این محصولات گرفته است.
وی ادامه داد: امیدواریم با این رویکرد و نگاه ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بتوانیم جایگاه برندهای با کیفیت ایرانی را بین مشتریان تقویت کنیم.
در پایان این نشست سعید جلالی قدیری، دبیر اتحادیه مذکور با بیان اینکه پایدار بودن این فعالیت ها در منطقه آزاد ارس می تواند زمینه ساز همکاری های دیگر باشد گفت: افق ما در منطقه آزاد ارس صادرات از این منطقه با هدف معرفی برندهای ایرانی در بازار بین المللی است که امیدواریم این مهم پس از ارس در سایر مناطق نیز مد نظر قرار بگیرد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو