برگزاری آیین تکریم از پاکبانان و باغبانان بندر شهید رجایی

آیین تکریم از پاکبانان و باغبانان بندر شهید رجایی در حالی برای نخستین بار در این بندر برگزار شد که مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیرکل تعاون، کار رفاه اجتماعی استان، قائم مقام شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در مراسم حضور داشتند. 

به گزارش فرینا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در این آیین، طی اظهاراتی مباحث توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست در بنادر را از جمله تأکیدات مدیرعامل سازمان بنادر عنوان کرد و گفت: در بندر شهید رجایی، روزانه میلیون ها تن کالا جابجا می شود و بیش از هشت هزار دستگاه کامیون تردد می کند؛ در این وضعیت اگر فضای بندر تمیز و آراسته نباشد، اثرات مخرب روحی و روانی روی کارکنان و مشتریان می گذارد.
اله مراد عفیفی پور توجه به معیشت کارگران را از جمله دغدغه های مهم در شرایط فعلی اقتصادی دانست و افزود: با همکاری اداره کار، تلاش کرده ایم که شرایط اقتصادی فعلی کمترین آسیب را بر روی معیشت این قشر زحمتکش داشته باشد.

باغبانان و پاکبانان؛ زینت دهندگان فضای بصری و آرامش روحی 
عفیفی پور گفت: اگر اجزای مجموعه بزرگ بندر همگن و متوازن نباشد، یک جای کار خواهد لنگید. زحمات باغبانان و پاکبانان تاثیر بسیار چشمگیری از نظر بصری و روحی بر زندگی و فعالیت شاغلین در این بندر می گذارد و محیط زیبا و آراسته ای برای فعالیت پویای سایر اجزای بندر ایجاد می کند.
وی برگزاری این مراسم ویژه تکریم از پاکبانان و باغبانان را گامی در راستای بیشتر دیده شدن نقش آنان در بزرگترین بندر کشور دانست و افزود: اواخر سال گذشته نیز بوستان شهدای سانچی به دستان همین عزیزان شکل گرفت که حرکتی قابل ستایش بود.

جایگاه زیست محیطی بندر شهید رجایی ارتقاء می یابد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تلاش های صورت گرفته برای تبدیل شدن بندر شهید رجایی به یک بندر سبز نیز سخن به میان آورد و گفت: برنامه هایی در دست مطالعه و اجرا داریم تا جایگاه زیست محیطی بندر شهید رجایی به عنوان بندر نخست کشور و یکی از بنادر بزرگ خاورمیانه ارتقاء یابد.
عفیفی پور، راه اندازی مرکز دریافت و پردازش زائدات کشتی با مشارکت بخش خصوصی و ایجاد مرکزی دیگر به منظور جمع آوری زباله را به عنوان بخشی از این برنامه ها برشمرد. 
وی افزود: با همکاری سازمان منطقه آزاد، بزرگترین مرکز اضطرار دریایی و صیانت از محیط زیست دریا در جزیره قشم ایجاد خواهد شد.

تقدیر از پاکبانان و باغبانان؛ اقدامی پسندیده
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نیز گفت: برگزاری چنین مراسمی برای بزرگداشت کارگران باغبان و پاکبان خارج از مناسبت روز کارگر، اقدامی پسندیده از سوی مسئولان بندر شهید رجایی است که بعید می دانم طی سال های اخیر بدین شکل و شیوه در استان برگزار شده باشد.
محمدعلی سلیمی افزود: رقم خوردن چنین اتفاقاتی در ارتقای روحیه کارگران بی ادعا، بسیار مفید و اثربخش است؛ زیر آنها در سخت ترین شرایط آب و هوایی در حال کار، تلاش و خدمت رسانی هستند و باید نقش آنها در عرصه اقتصادی بیشتر دیده شود.
سلیمی گفت: خوشبختانه در مجموعه شرکت پاکسازی و فضای سبز بندر شهید رجایی شاهد کمترین مسائل و مشکلات کارگری بوده ایم.

فعالیت 325 نفر پاکبان و باغبان در بندر شهید رجایی
محمود صابری معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با بیان اینکه کار و کارگر مقدس ترین واژه در ادبیات جهان و مکتب اسلام است، گفت: در حال حاضر 325 نفر در قالب شرکت خدماتی «گامبرون گل» فعالیت دارند که 205 نفر از آنها در بخش پاکسازی و 120 نفر نیز در بخش فضای سبز بندر شهید رجایی مشغول به کار هستند.
گفتنی است، در پایان این مراسم، با حضور مسئولان از هشت نفر از پاکبانان و باغبانان نمونه بزرگترین بندر تجاری کشور تجلیل بعمل آمد. احمد آهن چهره، رضا مندلیا و احمد پروزن به عنوان پاکبان نمونه، عوض چنیده و محمدرضا آدینه زاده به عنوان باغبان نمونه و داوود اسماعیلی زاده، کریم جمشیدی و سهراب بهادری به عنوان پاکبانان نمونه دریایی معرفی و تقدیر شدند.
شایان ذکر است، پخش نماهنگی متفاوت از کار و زندگی پاکبانان و باغبانان بندر شهید رجایی در این مراسم با تشویق و استقبال حضار مواجه شد. 
همچنین، اجرای موسیقی سنتی هرمزگان، نمایش طنز و برگزاری مسابقه تخصصی «هرس کاری» از جمله بخش های این مراسم بود. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.