بهره برداری از 60 پروژه در ماکو در هفته دولت

همزمان با هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، بیش از 60 پروژه عمرانی و خدماتی شامل 18 طرح در شهرستان ماکو، 25 طرح در شهرستان شوط و 20 پروژه در شهرستان پلدشت افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا؛ شاهین علیزاده فرماندار ماکو با تشریح پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت در شهرستان ماکو گفت:  امسال همزمان با هفته دولت بیش از 18 طرح عمرانی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر 360 میلیارد ریال در شهرستان ماکو کلنگ‌زنی، افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
گازرسانی به روستاها، افتتاح مرکز روستایی و زیست پزشکی، 90 واحد مسکن روستایی، اجرای طرح آسفالت روستایی از محل قیر رایگان، لکه گیری و آسفالت راه روستایی، لایروبی قنات روستایی و مدرسه 12کلاسه بعثت طرح هیای افتتاحی است که برای این طرح ها بیش از 75 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
فرماندار ماکو افزود: سه طرح آبیاری قطره ای، طرح تولید لباس زیر و راحتی، طرح تولیدی مجموعه خمیر بازی، طرح تولید موم موبر بهداشتی، اتصالات رادیاتورهای پنلی، لوله های پلی اتلین آب چکاندار و طرح پکیج گرمایشی گازی جزو طرح های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی است که حدود 270 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این خصوص صورت گرفته است.
علیزاده آب شرب روستای ایلانقره و تکمیل ایل راه ییلاق مصطفی قلعه سی را پروژه های در نظر گرفته برای کلنگ زنی در هفته دولت عنوان کرد و گفت: سه میلیارد و 100میلیون ریال اعتبار برای این 2 طرح پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای 137 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می شود.
حسن عبداللهی فرماندار شوط نیز با تشریح برنامه های هفته دولت این شهرستان گفت: 25 طرح در شهرستان شوط که شامل پنج مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی، هنرستان 10 کلاسه بنیاد برکت، تقویت و اصلاح شبکه توزیع برق، طرح هادی روستایی، تعریض و بهسازی جاده شوط، سالن کشتی، چندین طرح عمران شهری و گازرسانی روستا‌یی به بهره برداری می رسد.
فرماندار پلدشت نیز گفت: همزمان با هفته دولت ۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان از قبیل گازرسانی، آبرسانی و طرح های عمرانی در پلدشت به بهره برداری می رسد.
منطقه آزاد ماکو به مساحت 5 هزار هکتار در شمالغرب کشور شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت و هم مرز با کشور های ترکیه، آذربایجان و ارمنستان واقع است. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو