تاکید نمایندگان مجلس بر ظرفیت های منطقه آزاد کیش برای کمک به رونق اقتصادی کشور

نمایندگان مجلس در نشستی با مسئولان و سرمایه گذاران از منطقه آزاد کیش به عنوان ظرفیتی برای کمک به اقتصاد کشور به ویژه در شرایط کنونی یاد کردند.

به گزارش فرینا، در همایش بررسی راه‌های توسعه و رونق اقتصادی که شامگاه جمعه 26 مرداد با حضور دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، خانم ها پورآقایی و سعیدی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، منصوری از کمیسیون صنایع، وکیلی از اعضای هیات رئیسه مجلس، شریفی نماینده مردم بندر لنگه در مجلس، هاشمی تختی نایب رییس کمیسیون عمران و بدری سخنگوی این کمیسیون و جمعی از فعالان اقتصادی جزیره کیش برگزار شد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با گذری بر روند تغییرات و تحولات اقتصادی کشور در طول 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون گفت: در وضعیت کلان کشور با التهاب هایی در حوزه اقتصادی مواجه هستیم که ریشه اصلی آن به سیاست های ارزی بر می گردد.
محمدرضا پور ابراهیمی گفت: در هفته های پایانی سال 96 پیشنهاد طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز را به دولت ارایه کردیم که در نشست مشترک بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی تصویب شد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه غیر تخصصی ترین تصمیم در خصوص ارز اعمال نرخ ثابت بود افزود: این تصمیم باعث چالش های زیادی شد که در ماه های اخیر شاهد بودیم و البته پیش بینی می کردیم.
وی تاکید کرد: در مواجهه با مشکلات ارزی کشورها با تعریف سیاست های متفاوت تلاش می کنند برای خود فرصت آفرینی کنند. از جمله این سیاست ها افزایش صادرات و کاهش واردات است.
پور ابراهیمی با بیان اینکه انتظار می رود دولت سیاست ارزی جدید را اجرا و عملیاتی کند اظهار داشت: پیش بینی می کنیم که بازار ارز طی هفته های آتی ثبات یابد. این شرایط را با همه مشکلات مثبت ارزیابی می کنیم و از سیاست ارزی جدید دولت حمایت می کنیم.
وی در پایان از پیش بینی ها مبنی بر کاهش نرخ ارز در بازار ثانویه نسبت به بازارهای غیر رسمی خبر داد که باعث رفع ذغذغه فعالان اقتصادی خواهد شد.
در این همایش محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه در طول این سالها با وجود تجربه طولانی در مقابل تکانه های تحریم به درستی مقاومت نکردیم گفت: دلیل آن این است که ما تنها شعار بخش خصوصی و اعتماد به بخش خصوصی را داده ایم و با تصمیم های غیر کاربردی نا امنی روانی و خطر ریسک برای سرمایه گذار را ایجاد می کنیم.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود هزینه ها و تلاش های زیاد برای تمرکز بر خصوصی سازی و دوری از دولت سالاری، در بزنگاه هایی به نقطه صفر برگشته ایم و امروز هم نگرانی ما این است در معرض این فشارها با نادیده گرفتن برنامه ریزی ها و تجربه های قبل، باز هم شاهد دولت سالاری و اقتصاد وابسته به دولت باشیم.
وی تصریح کرد: تکثر، تعدد و شتابزدگی در بخشنامه ها و گاهی تناقض در تصمیمات زیبنده شرایط فعلی کشور نیست. مردم و سرمایه گذاران نیاز به آرامش دارند و این آرامش نتیجه تصمیم درست کارگزاران اقتصادی است.
محمد علی وکیلی از مناطق آزاد به عنوان منطقه تنفس در دوران تحریم یاد کرد و افزود: منطقه آزاد کیش می تواند در این شرایط فرصت بسیار مناسبی ایجاد کند و به کمک کشور بیاید.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اتفاقات کشور ترکیه در شرایط تحریم گفت: تکانه تحریم کشور ترکیه را نیز تحت تاثیر قرار داده اما آنها خیلی زود شرایط را مهار کردند.
وی ظرفیت های جزیره کیش را فرصت ارزشمندی برای توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: جزیره کیش باید به انتخاب اول گردشگری تبدیل شود و برای تحقق این امر نیازمند تصمیمات شجاعانه است. وکیلی در پایان اصلاح رفتارهای مدیریتی را ضرورت امروز کشور برشمرد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو