مدیر اندیشکده توسعه ای:

زنجیره کسب و کار خرد و خانگی منطقه آزاد ماکو توسعه می یابد

مدیر اندیشکده توسعه ای سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: طرح توسعه خوشه ها و زنجیره های کسب و کارخرد و خانگی به اهتمام این اندیشکده اجرا می شود.

علی ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرینا گفت: اجرا و پیاده سازی طرح توسعه زنجیره ها با برگزاری کارگاه آموزشی در هفته دوم شهریور در حوزه های فرش و دست بافت ها، محصولات باغی و گیاهان دارویی و محصولات دامی انجام می گیرد که در این راستا 20 نفر از ثبت نام کنندگان برای حضور در دوره های آموزشی انتخاب می شوند.
وی ادامه داد: از این تعداد نیز 6 نفر برتر برای عقد قرارداد همکاری با سازمان در راستای تدوین سند توسعه و پیاده سازی طرح توسعه زنجیره ها انتخاب می شوند.
وی اضافه کرد: دارا بودن مدرک تحصیلی در رشته های صنایع، مدیریت، کسب و کار، اقتصاد و توسعه در کنار تجربه کاری در سه زنجیره فرش و دستباف ها، محصولات دامی، باغی، گیاهی و دارویی از جمله شرایط ثبت نام در این دوره هاست.
مدیر اندیشکده توسعه ای سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس makufz.ir/register ‎ و انتخاب دوره طرح توسعه زنجیره های کسب و کار خرد و خانگی در این طرح شرکت کنند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.