پایان سومین جشنواره ملی سنگ نوردی منطقه آزاد ماکو

سومین جشنواره ملی سنگ نوردی منطقه آزاد ماکو با معرفی و تجلیل از نفرات برتر شب گذشته به کار خود پایان داد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در آئین اختتامیه این جشنواره گفت: تعداد ۱۰۰ سنگ نورد از ۱۵ استان کشور در این دوره از مسابقات به رقابت پرداختند و در نهایت از برترین های این مسابقات تجلیل شد.
حسین حمزه لو افزود: این جشنواره ملی، جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی منطقه آزاد ماکو را به هموطنان عزیز معرفی می کند.
حمزه لو با اشاره به اینکه اکثر شرکت‌کنندگان این جشنواره شناخته شده‌اند و سطح فنی بالایی در کوهنوردی دارند، گفت: این جشنواره در کلاهک سنگی قیه ماکو به عنوان دیوار صخره ای زیبای کشور برگزار شد و علاوه بر جایگاه و جنبه ورزشی آن، جنبه‌ها‌ی فرهنگی و گردشگری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
وی افزود: برپایی سومین جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی منطقه آزاد ماکو در تقویت گردشگری منطقه بسیار تاثیرگذار است از این رو تلاش می‌کنیم این جشنواره را هر سال برگزار کنیم تا فرصت آشنایی با ظرفیت‌های ایران برای سنگ‌نوردان و کوهنوردان کشور فراهم شود.
معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره سفرنگاری ماکوگرام اشاره کرد و گفت: این جشنواره برای اولین با حضور ۶۰ نفر از فعالان شبکه های مجازی با تولید محتوای معرفی منطقه آزاد ماکو به گردشگران داخلی و خارجی به مرحله اجرا درآمد که نتایج آن با حضور تیم های گردشگری در منطقه به وضوح قابل لمس است.
حمزه لو استقبال از میهمانان و مسافران بوم گرد را از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی و گردشگری در تابستان سالجاری برشمرد و افزود: چندین روستا به منظور روستاهای هدف بوم گردی از جمله روستای کوسج مورد مطالعه قرار گرفت و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال آماده سازی است.
وی اقامت رایگان مسافران بوم گرد در ایام تابستان و واگذاری اقامت گاه های رایگان به همراه ارائه خدمات به این مسافران را از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو به منظور معرفی و جذب گردشگر و توریست با آماده سازی واحدهای اقامتی بوم گردی حس یک زندگی خوب و بی دغدغه را برای آنانی که آرامش می خواهند هدیه می کند.
معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه اقامت در فضایی دلنشین و زیبا که با وجود سادگی فضا و امکانات، لحظه های خوب ماندن در مکانی امن و خلوت را به گردشگران می بخشد، افزود: گردشگرانی که قرار است به منطقه آزاد ماکو سفر کنند شاید نمونه آن را در جایی تجربه نکرده باشند.
در پایان این مراسم از اروج قاسم زاده، کیانوش سلطانی، ایوب جعفرپور، علی معماری، مهدی سید چراغی، امیر بخشی پور، نوید پورغلامی، مجتبی لطف اللهی، مرضیه صدقی، سعید محمدزاده، سینا حسن نژادی ، بیتا حسین پور و سحر رضائیان به عنوان نفرات برتر فاتحان قله و صعودکنندگان بلند تجلیل شد.
همچنین از رحیم صمدی به عنوان فاتح قله لینی و حاج محمد حبیب زاده جانباز ۷۰ درصد قدردانی شد.
در دره خردسالان نیز از امیرمحمدی علی محمدی، علی پوریا شجاع خواه، ابوالفضل آیرملو، آتنا توحیدی در رسته مسیرهای اسپورت تجلیل به عمل آمد.
اجرای برنامه های شاد و متنوع، موسیقی محلی و تجلیل از فعالان ورزشی منطقه از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه این جشنواره بود.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو